Trim i ridhuset

Asslatjejerna / 24 Juli, 2013 - 18:49 /

Idag red jag igenom Villgott i ridhuset och han kändes i slutet väldigt väldigt bra. 
 
Började med att jobba han lite längre i skritten. Mycket halter, tempoväxlingar samt att rygga ett par steg. Han var väldigt lydig och stadig. Något jag måste träna på är dock halterna så dom blir raka och snyggt uppställda. Sedan övergick jag i trav och jobbade lite med sidorna samt mycket volter och övergångar även där. I början ville han fuska lite och slippa jobba men jag fortsatte bara driva och fånga upp precis lagom och då var han sådär härligt fin mellan hjälperna.
 
I galoppen red jag lite som ovan, men det största på den fronten var att jag smakade på lite förvänd galopp på det sättet som det skall utföras i LA-programmet. Det gick över förväntan även om han inte orkade hålla galoppen fullt så länge. Jag krävde dock inte så mycket utan ville mest prova på och kolla vart han låg. 
 
Avslutade med att galoppera, trava och skritta i lägre form. I galoppen tar han inte riktigt för sig så mycket som jag skulle önska, men i de övriga gångarter sänker han nacken avslappnat och kommer fram lite med nosen. Helt klart nöjd över passet!
 
Postat av: Matilda

Sv. Åh tack!!
Diggar eran design skarpt :)

2013-07-24 @ 20:22:55
URL: http://matildaengblom.horseworld.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: