Långbetet närmar sig

Asslatjejerna / 14 Juni, 2013 - 11:30 /

För er kanske inte två korta veckor klassas som långbete, men för aktiva hästar som behöver hållas igång tycker jag det är en bra tid att kunna ge hästarna, där dom bara får vara. Dessutom kommer alla dessa fortsätta att gå på ridläger vilket inte innebär fullt så tuffa pass som kan inträffa i vardagen. Så lite fortsätt slapparsommar kommer nog alla ha ;)
 
Betet är i Hangelösa precis som flera år tidigare. Stor stor hage på runt 8 hektar och till synes verkar hästarna älska den. Stor springyta med bete och en stor skogsdunge med skugga att vila i.
 
Detta innebär alltså ingen ridning på två hela veckor för någon utav oss. Kommer ju inte kännas alls kul och jag hoppas verkligen man inte tappar allt för mycket. Som tur är ska vi försöka hålla igång lektioner restrerande av sommaren. Att ha sommaruppehåll med dom nu känns inte så bra, så vi tänkte fortsätta nästan precis som vanligt! 
 
Vad ska jag göra istället för ridning då? Hm. Självklart ska jag hänga med kompisar en hel del men jag hade också tänkt att passa på att satsa lite extra på min egen träning och hälsa. Passa på att ersätta ridtiden med exempelvis en löprunda. Hoppas på att det ska ge lite resultat, ni vet det där beach 2013, hade faktiskt tänkt att uppleva den i år :)
 
2011


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: