Markarbete med Dunört

Asslatjejerna / 08 Juni, 2013 - 22:36 /

Idag hade vi lite markarbete med hästarna. Jag red Dunört då eftersom Villgott bara skulle gå lite lätt efteråt. 
 
Vi började med att värma och mjuka upp hästarna och Dunört kändes faktiskt bra redan från början. Hon var inte helt framme för skänkeln men ändå trevlig och formbar att rida. Galoppen var stadigare än jag trodde. Sen började vi rida lite övningar där vi skulle variera galoppsprång. För mig handlade det om 4 och 5 stycken. Där märktes det väl att inte hon var helt hundra för skänkeln, men med ordentligt fokus från min sida så gick allting kalas. Jag fick en bra takt och en rund häst under mig. Riktigt nöjd :)
 
 
Riktigt gammal bild nu haha...
Postat av: Ellinor

SV: hahah aah ja med heheh :P

2013-06-08 @ 23:14:43
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/
Postat av: elinn

härligt att höra, även min dag har vart kanon! :)
vad har du för dig? :)

2013-06-08 @ 23:45:19
URL: http://nattstad.se/elinnjl


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: