Mina två starter

Asslatjejerna / 15 Juni, 2013 - 18:10 /

Jag är riktigt nöjd med dagens rundor även om de medförde sammanlagt ett stopp och ett pet. För mig är det inte huvudsaken, jag är faktiskt mer nöjd med dessa rundor än några felfria jag hoppat tidigare.
 
I LC klassen var han riktigt taggad och hade en stor snabb galopp. Jag tog inte i han så mycket utan lät han bromsas upp av hindrena. Jag fick in bra galoppsprång i en utav långsidorna men på den andra kom vi in på en krokig väg, tappade något galoppsprång och han stannade på vågplanket. Jag red bara på det igen och då hoppade han med lite övertalelse. Lite bra att jag fick ett stopp där så jag fick ett litet wake up call att rida ihop honom och driva ordentligt mot hindret. Det gjorde att vi klarade muren galant som även var sista hindret. Egentligen är den ju inte så tittig, mest vi ryttare som hakat upp oss på den.
 
I LB:N hoppade han kanon och jag var riktigt nöjd med rundan. Jag höll takten noga, red bra raka vägar mot hindren vilket resulterade i bra språng. Ett skitpet fick jag på hinder nummer 7 och det tar jag på mig. Jag tog upp han för sent och då hann han inte lyfta. Men gillade resten och klassar den rundan bland mina top tre hehe...
 
Lite bilder från dagen:
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: