Nästan vilse igen

Asslatjejerna / 12 Juni, 2013 - 21:48 /

Innan lektionen förrut så tog jag ut Minna i skogen. Vi hittade efter ett tag en supermysig stig i skogen som jag var tvungen att kolla vidare på. Det var en såndär perfekt väg med knappt några rötter eller stenar. Dessutom gick det där en stor lite brant backe som vi red uppför. Då kom vi ut på en väg som jag tvunget skulle fortsätta på. När jag insåg att den vägen ledde mig lite långt bort fick jag korsa en åker och lita på vart som var logiskt att rida. Vända skulle jag prompt inte envis som jag är. Vill jag hitta en runda som går runt så står jag fast vid det. Lyckligtvis kom vi tillslut ut på en väg jag kände igen så vi kunde rida hem. Turen tog faktiskt bara en timma och då skrittade vi en hel del.
 
Minna skötte sig helt underbart som alltid. Vi klarade till och med gå förbi ett gäng nyfikna kossor, dom var minsann inte alls lika farliga som små får. Även om hon var skeptisk laddade hon iallafall inte som tusan efteråt ;) Under ett tillfälle kastade hon sig runt och ville vända när det var en hemskt läskig gård. Dock var det bara att agera lugnt, leda tillbaka henne och sen var det som ingenting. Guldstjärna till goa Minna idag!
 
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Eller hur!

2013-06-12 @ 21:52:35
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Malin

åh så söt!!

2013-06-13 @ 07:05:48
URL: http://malintorstensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: