Rida in sig.

Asslatjejerna / 08 Juni, 2013 - 10:00 /

Anledningen till att jag och Lövvi klickar så bra är för att jag har gjort henne till den ponnyn jag vill ha. Hon var såpass ung när jag började rida henne att hon fortfarande var "formbar". Hon var inriden men aldrig tävlad, som en oslipad diamant.
 
Jag har tagit henne dit hon är och lärt henne mycket, men hon har också lärt mig otroligt mycket. Det är te.x inte lätt att rida en ponny som är så känslig i munnen som hon är. Hoppar med ryggen gör hon också vilket gör det svårt att hänga med i hoppen, åtminstone i början. Men det måste hästarna som ska kunna hoppa  dom allra största klasserna, vilket jag är försäkrad om att Lövvi kommer kunna om några år. 
 
När jag vi skulle börja starta LB förra året hade vi svårt för kombinationerna. Lövvi var osäker och jag ännu osäkrare. I ett halvår har vi tränat och jag har ridit in mig på henne ännu mer. När vi nu skulle starta våran första LB för i år kändes det bra när jag red in på banan. Lövvi visste vad som skulle göras. Hoppar perfekt på alla hinder, och kombinationen sitter klockrent. Detta pga att jag ridit in mig på henne. 
 
 
Man brukar säga att det tar 2 år att rida in sig på en häst.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: