Svagheter som ryttare

Asslatjejerna / 24 Juni, 2013 - 12:00 /

Alla ryttare har svagheter, det är nästan ett måste tycker jag, annars utvecklas man ju inte utan står där och är allmänt perfekt. Alla älskar ju att se sin utveckling, well det kan inte hända om du inte förbättrats på någon front där du varit mindre bra.
 
Jag är medveten om mina styrkor och svagheter även om flera människor, precis som jag, lägger med betoning på det sistnämnda. Jag brukar fråga de männisor runt omkring mig om jag gör si och så för då kan jag liksom korrigera det direkt. En bra lösning när man inte rider för tränare dagligen. Ett annat sätt är ju såklart filmning, det är till väldigt stor hjälp.
 
Min svaghet just nu är mina armbågar. Framför allt eller bara i hoppningen. Jag har någon cm för lång tygel vilket gör att mina armbågar helt ärligt flaxar i luften så fort jag galopperar haha. Inte snyggt på något sätt så det är något jag försöker förbättra var gång. En större svaghet som påverkar hästen mer är att jag dels viker handleden, men också att jag istället för ledande tygeltag, för tygeln mot halsen som en vägg. Förbjudet anser jag och bara ett bevis på för dålig mothållande skänkel. Så aja baja, gör om gör rätt :)
 
Vad är eran styrka respektive svaghet? 
 
 
En bild där jag gör rätt med ledande tygeltag men något fel handställning. Istället skulle jag haft ett bättre tag om tygeln samt en mer upprät hand.


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: