Eftermiddagsturerna

Asslatjejerna / 04 Mars, 2013 - 10:36 /

Igår blev det en impulstripp till stallet, och väl där tog jag och Felicia ut Villgott och Lövvi i skogen så att dom skulle få rulla på i galoppen. Vägarna där har fortfarande väldigt bra underlag. Puh ;) 
 
Vi försökte jobba dom i väldigt väldigt kort galopp, och det har Villgott lite svårt för. Han går gärna liiite snabbare men stundtals fick jag verkligen till det och då fick nacken en fin placering. Emellanåt fick dom rejsa av sig ordentligt, så det är möjligt att det var de sträckorna som taggade upp hästarna lite och gjorde det svårare att lugna ner dom till 100% haha. Vi hade även mycket skrittpauser så hela intervallpasset kändes i det stora hela bra. Stort plus på Villgotts form idag då han tog ett bra stöd på bettet med nosen framme. 
 
Efter detta pass fick sig Embla en kort sväng i skogen. Galopp och sen skritta hem. Jag valde att jobba henne lite granna i skogen för att ha henne fokuserad på arbete, annars blir det gärna något onödigt hopp åt sidan här och där.
 
Postat av: emelie andersson

sv: åh vad kul, ska du tävla :) då får jag säga lycka till :D jag ska jobba hela veckan :/ så jag kommer inte hinna med så mkt mer ;)

2013-03-04 @ 10:45:06
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: emelie andersson

sv: ja du får skriva sen hur det gick :D
hoppas ni får en bra vecka :)

2013-03-04 @ 10:54:54
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: