Islandshäst på Kyrkekvarn

Asslatjejerna / 06 Mars, 2013 - 10:00 /

Jag såg att Emmas islandshästar lottar ut en uteritt på facebook nu i Mars, och det fick mig att tänka på första och enda gången jag ridit islandshäst...
 
Det var jag som hade fått ett presentkort för två och jag tog då med min mamma. Vi skulle åka långt och med våra lokalsinnen så hittade vi ju såklart inte. Vi åkte fel flera gånger vid dålig skyltning och frustrationen bara steg haha. När vi väl kom fram var det något fel på parkeringen så vi fick promenera några minuter för att komma fram.
 
Som tur var så var det väldigt trevlig och bemötande personal, och dom hade dessutom tidigare förberett hästarna. Furda fick jag rida på och det var en jättetrevlig häst som var varken pigg eller seg. Vi fick snabbt lära oss att tölta, vilket ledarna dock inte var så engagerade i så resultatet blev väl lite halvdant. Restrerande två timmar av turen var ju iallafall hur go som helst. Högt tempo och fina vägar!
 
Foto lånad från facebooktävlingen.
Postat av: Susanna

Jag red islandshäst några gånger per sommar i några år på många ställen häromkring. Kyrkekvarn var ett av 2 ställen jag gillade minst. Ofta stora grupper, kändes mekaniskt och jag lärde mig inget så dit vill jag inte tillbaka till. Fått testa pass på ett ställe, det var kul! Även om det först var lurigt att få igång den gångarten, jobba från galoppen. Det vill jag göra om =)

Svar: Mycket möjligt att du kände så och anledningen till varför man är där spelar ju stor roll i åsikten om stället är bra eller ej. Jag och mamma till exempel var inte ute efter att lära oss något utan bara ut och ha trevligt på en ritt. Kommer dessutom knappt ihåg något från ritten, därav min kortfattade förklaring, så kanske var det lite sisådär ;)
a s s l a t j e j e r n a

2013-03-06 @ 21:39:59


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: