Jobbade på grusvägarna

Asslatjejerna / 12 Mars, 2013 - 20:35 /

Istället för sandbackarna passade vi på att ta oss an grusvägarna som kikat fram under isen. Vi red fram och tillbaka några gånger och var ute i över timman.
 
Jag skulle jobba på att korta ihop Villgotts galopp och det blev jobbigt får jag säga! Både för han och mig ;) I början var han ganska stel eller vad man ska säga. Svårt att sätta ord på känslan, men typ stum. Han låg där och galopperade i sitt tempo och var inte 100% kontaktbar. I slutet dock kändes det riktigt bra när jag kunde samla ihop honom ordentligt. Avslutade då galoppdelen med att ge han fri rygg och galoppera på lite.
 
På hemvägen gjorde vi något annorlunda, lät dom trava på helt lång tygel för att bara få sträcka ut lite. Tänk vad glad man kan bli för det!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: