Slädrundan i kylan

Asslatjejerna / 14 Mars, 2013 - 20:57 /

Idag red jag slädrundan på lille Villgott. På den långa asfaltsvägen dit så övade vi rakriktning och även skänkelvikningar. Det var första gången jag provade dom i trav och jag tyckte dom blev över förväntan! Först försvarade han sig med att springa ifrån, men sedan var det som om han fick en aha-upplevelse när jag öste beröm över honom, så han flyttade sig verkligen sidvärtes. Dom hade också ett bra flyt som jag inte trodde vi skulle få till i så tidigt stadie. 
 
På grusvägen sedan var det tänkt att jag skulle öva fattningar, men tyvärr vart det lite för mycket sten för hans barfota fossingar, så vi fick nöja oss med skritt och trav på den biten. Galoppen fick vi ta i kanten på asfalten hem men det gick lika bra där. Först galopperade vi ganska samlat med lätt sits så att han ska få orka själv. Sedan spurtade vi på några gånger och vi avbrott tog han förhållningarna direkt. Den biten var nog ridturens höjdpunkten för hans del för han blev så glad ;)
 
Postat av: Annika

Söt ponny :)

2013-03-15 @ 16:38:50
URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: