Bra ridning igen

Asslatjejerna / 30 Maj, 2013 - 10:49 /

Dressyrträningen igår gick hur bra som helst, Villgott känns verkligen kanon nu...
 
Vi värmde först upp självständigt och redan då var Villgott fokuserad på mig på ryggen. Gjorde lite volter, övergångar och böjde han åt båda hållen. 
När det var dags att börja lektionen så red vi först på volterna i skritt och trav. På den öppna delen skulle vi flytta ut bakdelen överdrivet så dom fick stretcha ut. Höger gick hur bra som helst men han var väldigt stel i vänster. Han vill liksom inte släppa till. Sedan övergick vi till skänkelvikning på en kort diagonal som finns med i LA programmen. Där var Villgott lite på latsidan, men när jag verkligen red rätt och kom åt honom så flyttade han jättebra. I slutet släppte han också i vänstersidan vilket kändes direkt. Han blev mycket mjukare och mer reglerbar. Avslutade gjorde vi med självständig galopp och Petra konstaterade att Villgott fick en jätterund och fin galopp med trevligt undertramp och att det såg så enkelt ut. 
 
Alla tre ponnyer i gruppen får massor av fina lovord från Petra och det är såklart jättekul :D
 
Innan denna lektion red jag ut en sväng på Embla. Hon kändes också i fas men var som tidigare lite hängig i handen. När jag väl får upp henne på bakbenen och hon bär sig själv så är hon så otroligt rolig att rida, så det gäller att jobba fram detta! I galoppen förvånade hon mig mest. Så stadig och gick med bra ställning i både galopperna. 
 
Får väl bjuda på en repris haha...
Postat av: Stallmolke

Sv; Ja precis! Planer för helgen? :)

2013-05-30 @ 10:54:06
URL: http://stallmolke.blogg.se
Postat av: Stallmolke

Sv; Åh vad roligt! Lycka till :D
Jag ska jobba och umgås med pojkvännen :)

2013-05-30 @ 11:12:01
URL: http://stallmolke.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: