Hoppass

Asslatjejerna / 04 Maj, 2013 - 16:15 /

Igår var det ju hopplektion för Åsa i ridhuset. Vi jobbade först över bommar på volten där fokuset låg på att hitta en lugn och samlad takt så dom jobbade och lyfte ordentligt över bommarna. Villgott lyssnade bra på mina hjälper och var bara lite för snabb i början, men sedan slappnade han av och fokuserade. Sedan hoppade vi ett räcke på diagonalen där vi skulle landa i rätt galopp. Jag landade dock alltid i fel haha. Villgott är lite starkare i sin högersida och det är oftast även den galoppen han väljer även på tävling. Det är något vi får jobba på långsiktigt och inte något som ändras på en lektion. Sist av allt rullade vi på en kombination. Där vi skulle komma in i en aktiv trav landa i galopp över räcket och hoppa oxern. Oxern höjdes upp lite på slutet så vi fick hoppa lite höjd. Bakbommen för mig låg på 1m, och det är så skönt att det inte ens känns för högt på Villgott. Känner bara att jag behöver lite mer rutin och balans i de sprången.
 
Embla reds ut i skogen innan dess så att även hon skulle få gå. Travade och galopperade en hel del innan jag skrittade av. I början av passet var hon väldigt hård/stel och så osammarbetsvillig, men i slutet slappnade hon av och mjuknade till. Hon behöver liksom få komma igång och bli ordentligt varm innan hon kan jobba som man vill tror jag. 
 
Mysiga hagbilder från dagen!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: