Söndagsmotion

Asslatjejerna / 05 Maj, 2013 - 17:15 /

I förmiddags var jag uppe och tog ett konditionspass på Villgott. Vi var ute i timman ungefär med en avskrittning på över 20 min. Tycker det är så skönt att låta dom få trampa på lite extra efteråt när dom är lite möra i benen.
 
Iallafall så började jag passet med att jobba honom i skritt. Att han skulle ta halter bra samt rygga ett steg. Det gör han riktigt bra. Jobbade även lite slutor som jag också tror han börjar fatta poängen med. När vi sedan övergår i trav är det liite krångligare. Han flyttar sig gärna sidvärtes istället så det gäller verkligen att rida rätt. 
I traven jobbade jag mest på att ställa han lite grann i nacken åt båda håll, och sedan rakställa. Även ha ett bra tempo. Likadant i galoppen, men där även att jag skulle rida ihop honom. Jag vill att han ska vila på steget och verkligen gå långsamt långsamt. Han var lite stark men stundtals fick jag honom exakt där jag ville och då stod han inte emot något i munnen. När vi galopperat i den övningen ett tag var det dags att öka tempot. Jag lägger helt enkelt fram handen något och trycker på honom och så rullar vi, då med minimala tempoväxlingar.
Med en kort skrittpaus kom vi fram till en grusväg som går runt ett gärde precis som en galoppbana, där jag galopperade honom samlat ett varv och i högre tempo ett varv. Tyckte faktist han jobbade bra båda dessa varven och det räckte för dagen :)
 
Har ni vart hurtiga och ridit idag? 
 
Postat av: Lollo

Eran blogg är verkligen super bra och den är riktigt snygg ;)

Ställ gärna några frågor på min blogg, skulle va super gulligt av er!

2013-05-05 @ 18:07:42
URL: http://lovisamagnusson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: