Du måste motivera dig själv

Asslatjejerna / 15 November, 2013 - 09:11 / Vardag

För många ryttare är det svårt att bli inspirerad på en sådan här årstid som vintern. Det är kallt, ruggigt, halt och helt ovärt att åka ut till stallet. Allt man vill göra är att slänga allt åt skogen och krypa ner under tre lager täcken för en stund.  Så känner många redan och det har bara börjat bli någon minusgrad.

 

För att klara sig igenom vintern utan att tycka att den är svår och jobbig tror jag att man behöver planer och mål precis som på resten av tiden på året. På sommaren kan man åka ut bara för att det är skönt väder och är roligt, men på vintern är det inte riktigt samma sak. När kylan slår till är det inte mycket som lockar och därför, tror jag, att man behöver något som verkligen tvingar en ut.

 

Jag hade det lite surt förra veckan. Det kändes riktigt motigt att efter den längsta skoldagen åka ut till stallet när det redan hade börjat mörkna, då var klockan ändå bara strax efter tre. Det kändes jobbigt att dra av sina tjocka varma fodrade kängor och byta ut dom mot ett par iskalla ridstövlar. Det kändes till och med jobbigt att dra av sig sitt pannband i utbyte mot hjälmen haha, bara för att jag är så himla frusen av mig.

 

Nu dock är jag riktigt taggad igen. Givetvis går det och kommer alltid att gå i svackor men som sagt just i nuet tycker jag allt är så himla roligt. Det ska bli riktigt kul att hoppa SM:et på min prins och alla dom här nya målen jag har på nya hästar och ponnyer  ska bli så spännande och intressanta. Vart allting slutar liksom.

 

När Villgott hoppat SM ska han få en välförtjänt vila igen. Få smälta alla nya intryck och vila sin kropp då han trots allt är väldigt långt kommen i sin utbildning om man jämför med andra jämnåriga b-ponnyer.  Tanken är att jag ska lägga lite extra krut på Embla och nu även Dunört som ska bli mina nya projekt. Embla som jag tidigare skrivit om och Dunört sedan häromdagen när jag red henne på lektionen. Hon var så himla rolig och det känns som vi klickar så bra. Jag ville liksom inte hoppa av trots trött mage haha. Himla underbar läromästare som förhoppningsvis jag kommer ha riktigt roligt med framöver.

 

Så som sagt för att hålla igång i vinter har jag antagit mig två nya projekt som ska hållas igång och tränas. Allt för att vi tillsammans ska vara redo för vårens kommande aktiviteter. Det känns som 2014 kommer bli ett bra år!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: