Jobbvärlden är så jobbig

Asslatjejerna / 26 November, 2013 - 12:00 / Vardag

Jag har ju spånat mycket på att jag i framtiden vill jobba med djur, men att det är svårt att hitta ett trivsamt och välbetalat jobb bara sådär. Det känns som det finns hur många alternativ som helst, men samtidigt inga alls och jag står med tomhet och stampar på samma ställe.
 
Häromdagen var jag inne och kikade på hundhjalpen.se där frivillig personal utan någon lön tar hand om hundar som importeras direkt från Rumänien. Pengar ur egen ficka används till de obligatoriska veterinärkostnaderna och deras lediga fritid spenderas på föreningen, varav man förstår att dom måste ha ett annat bra jobb vid sidan av för att dom skall få ihop det ekonomiskt. Men så vill inte jag jobba. Tro mig, jag skulle dö för att få ta hand om andra djur farit illa men jag vill lägga ner hela min själ i ETT jobb. Om det så ska vara ett jobb 7 dagar i veckan så vill jag att det ska vara mitt heltidsjobb. Varje timma som läggs ner på ett djur är värt så mycket och det vill man inte slippa undan.
 
Hur som helst, vi släpper jobbdelen. Jag lär ju inte komma någon vart på den fronten idag. Jag vet inte hur många djur jag kommer sluta med när jag själv står där vuxen och med egen bostad rymlig nog för mer än en. Vill ju bara ha huset och gården för mig själv, rida, mysa med katter, springa i skogen med vovvarna, men är medveten redan nu att det inte skulle gå ihop med försörjningen utan att försumma något djur. Men nåja vi börjar här, jag har ju redan önskat mig en liten räddad hund i julklapp. Typical me
 
För visst är hon söt? Och bara valp...
Postat av: malin

vill också ha en hund! åh det skulle vara så underbart!

2013-11-26 @ 13:59:17
URL: http://malintorstensson.blogg.se
Postat av: amanda

söt :)

2013-11-26 @ 18:59:06
URL: http://liindstrand.blogg.se
Postat av: Julia

så söt :)

2013-11-26 @ 19:55:45
URL: http://jjuliees.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: