Trim för tränare

Asslatjejerna / 11 November, 2013 - 21:17 / Vardag

Dagens hoppning blev inställd men istället red jag med på ett dressyrpass på Embla. Det började ganska bra tyckte jag men det krävs väldigt mycket övergångar, volter och annat som mjukar upp henne för att hon ska bli ordentligt lösgjord i kroppen. Då blir hon per automatik lite bärigare och inte alls lika tung i handen som hon kan vara. I galoppen var hon lite kinkig och vi hittade kanske inte ett helt korrekt tempo men hon var betydligt mer avslappnad och inte alls så stretig som hon tidigare varit. Allt som allt är jag helt okej nöjd då det egentligen inte uppstod några problem utan mest att hon hela tiden måste jobbas starkare och bärigare. 
 
Avslutade med lite stretching i skritt och sedan avsuttet. Då var hon mjuk och frustade nöjt. Framsteg! 
 
Innan jag åkte hem lånade jag Tilde som elev och hjälpte henne med att hoppa Brownie på banan. Älskar att kunna se vad som är fel och vad som är rätt och sedan putta in ekipaget i rätt riktning. Men ridlärare som framtidsyrke, nja...
 
Happ, det enda min mobil lyckades fånga på bild idag!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: