Bana i ridhuset

Asslatjejerna / 15 Oktober, 2013 - 22:41 / Vardag

Idag började jag med att rida Danny en snabbis. Vi skulle bara testa hur han kändes och om han var annorlunda efter behandlingen. Vi satte bara upp ett räcke och rullade på det ett bar gånger. Han kändes mjukare i kroppen men han var samtidigt lite öm tror jag. Vi får se hur detta artar sig inom loppet av några dagar.
 
Sedan var det Villgotts tur och jag hade satt upp en bana. Jag red inte fram länge utan bara så att han skulle bli mjuk och varm. Dels för att han inte skulle gå så jättetufft men också så att han inte skulle bli allt för svettig i och med klippningen som skedde efter passet. Jag var iallafall noga med, direkt från start, att ha ett mycket bättre grundtempo på honom. I skritt, trav och så småningom även galoppen. Han var som en laddad bomb och tyckte nog det var jäkligt kul att få komma igång igen så som han laddade mot hindren! Efter några språng bromsade han upp sig lite eftersom han insåg att det inte gick att springa på hur som helst. Då hoppade han riktigt fina språng och vi avslutade så småningom som belöning!
 
Har saknat min lilla gubbe 
 
Postat av: - S C H N A I L G U L L --

haha, jag kan lova dig att du absolut inte skulle vilja spela in dig själv när du väl sitter i den situationen. Det här är nog det värsta jag har varit med om!

2013-10-15 @ 23:13:13
URL: http://schnailgull.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: