En genomkörare

Asslatjejerna / 02 Oktober, 2013 - 22:15 / Videos

Kvällens träning bjöd på lite olika övningar. Vi värmde upp på lite bommar i trav där vi skulle ha lite kortare steg på dom och nästan tänka som i en piaff. Jag tyckte att jag fick ihop Villgott väldigt bra och han var lyhörd för mina hjälper. I vänster varv bryter han gärna ut i sidorna när det blir för jobbigt att samla sig på rakt spår, men det är ju en annan femma.
 
Så småningom övergick vi till galopp och jobbade över galoppbommar. Det var ganska stort avstånd emellan dem så det gällde egentligen, utan att höja tempot allt för mycket, att ha ett ordentligt påskjut med bakkärran. Vi fick sätta Villgott på plats lite och efter det gick det som hejsan.
 
Avslutade gjorde vi med en trekombination som han tog lätt som en plätt. Jag måste verkligen bara tänka på mitt överliv och ha ett stadigt sådant så det inte blir så svajjigt där uppe på ryggen emellan hindren. Ge stöd helt enkelt. Varvade gjorde vi med lite serpentinbågar med inslag av skänkelvikning.  
 
Jag är i det stora hela nöjd med passet även om det väckte en hel del tankar till liv. Tänkte berätta om det i ett annat inlägg, kanske...
 
Postat av: Rebecka

Ser jättefint ut! :)

2013-10-02 @ 22:17:53
URL: http://rbjork.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; åh vad bra :) jag önskar jag kunde rida i ridhus, så lyxigt ♥

Svar: Ja det är faktiskt lyxigt, vi hade ju inte ridhus förut utan fick det först när vi flyttade till Wärmagård:) KRAM
- Asslatjejerna

2013-10-03 @ 06:15:07
URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: