Jag <3 skogen

Asslatjejerna / 22 Oktober, 2013 - 20:39 / Vardag

Jag började min eftermiddag uppe på Villgotts rygg i de fina skogarna runt omkring gården. Det är verkligen så himla vackert, speciellt nu på hösten. Det som var i fokus var att han hela tiden skulle tänka framåt, vilket han givetvis gjorde då detta var första riktiga uteritten på väldigt länge skulle jag vilja säga. Han var ganska spänd då det blåste rejält ute, men han var verkligen inte sådär jobbigt tittig som han kan vara ibland. Skönt med lite omväxling på den lilla pojkens rygg!
 
Turen bjöd på en himla massa trav och galopp. Red genom massor av stora vattenpölar som Villgott tyckte var roligast att galoppera i. Ren och fin blev han ju och samtidigt nyttig träning på köpet!
 
Efter honom så var det Dannys tur. Jag jobbade han först från marken i ridhuset. Den gamla vanliga men ack så viktiga visan, att han ska acceptera spöt, vara lugn samt avslappnad och lyssna på mina signaler. Det gick galant, även om herren kanske har lite onödigt mycket fart i galoppen. Tror dock starkt på att med lite övning så kommer han lugna ner sig även där.
 
Efter jobber i ridhuset tog vi en sväng ute på vägarna. Han blev så otroligt pigg, vilket kanske är förståligt med tanke på hur lite han fått gå i skogen det senaste. Jag började iallafall mot slutet att göra halter ifrån galopp och även fattningar från halt. Det gick otroligt bra och ju mer jag höll på desto lugnare och mer lyhörd blev han. Man kände också hur hela han slappnade av och tyckte det var mer behagligt. Innan var han liksom uppe på alla tår och tyckte allt var så himla nytt och roligt. Snäll som alltid att rida ut på iallafall!
 
Min rödtott tidigare idag!
Postat av: Camilla

Hej, tänkte bara berätta att jag har en utlottning i bloggen. Lottar ut 1 linne och produkter :) kika in och va med ^^



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: