Lycka lycka <3

Asslatjejerna / 12 Oktober, 2013 - 18:55 / Vardag

En underbar eftermiddag i stallet avklarad och två hästar ridna på det. När passen har gått så bra blir man så jäkla glad!
 
Började gjorde jag med Embla. Fokuset i början var att jobba henne mjuk. Mycket igångsättningar, byte av varv och kringelikrokar så att hon verkligen skulle jobba igenom hela kroppen. Hon är ju lite stel och loj så man får väcka henne på det sättet. Jag började hoppa på lite på lägre räcken och en oxer innan jag höjde upp och avslutade på 1 meter. Hon kliver ju bara över allt man sätter i hennes väg haha. Hoppar säkert hus...
Valde att avsluta bara för att det kändes så bra. Lyhörd och lite lagom motor sådär. Hade gärna sett en liten piggare dam men sprången och vägarna blev ändå bra. Lite humör hade hon också när svängarna blev jobbiga. Var nära på och flyga en gång men jag har uppenbarligen lärt mig av alla krumsprång 
 
 
 Efter det red jag Dunört ett dressyrpass som blev lite längre än väntat. Hon var så himla fin så jag ville inte sluta haha. I början var hon lite spänd och stel, men jag började med att rida henne i en ganska låg form och så småningom plocka upp henne när jag kände att hon började mjuka. Jag red väldigt mycket små vägar på henne och jobbade med ställningen så det bidrog en hel del. Jag fick upp henne i en form som varit svår att nå så snabbt tidigare samtidigt som hon var avslappnad. I galoppen provade jag lite öppna och sluta, det gick, men hon var pigg. Som en avslutande belöning fick hon trava på lite mer framåt och stretcha ut ordentligt!
 
Postat av: Mohammedi's | Art, model & designer

grym

2013-10-12 @ 20:44:11
URL: http://mohammedis.se/
Postat av: Sandra SG

fin polle och fina bilder :)

sv: tack! :D

2013-10-12 @ 22:02:08
URL: http://sategu.se
Postat av: Erica


Visst är det lycka när man får uppleva dessa moments på hästryggen <3 Härligt för dig!!! Kramar

2013-10-13 @ 01:56:06
URL: http://icusen.blogg.se
Postat av: emilia

Hej :) vi har gjort bloglovin byte en gång på min gamla blogg ( fames.se/emiliablomqvist )
Nu har jag bestämt mig att byta eftersom jag inte gillar fames, jag kommer radera alla jag följer på bloglovin men har du lust att göra ett nytt bloglovin byte? ♥

2013-10-13 @ 16:23:12
URL: http://emiliaablomqvist.devote.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: