Måste bort - 4 dagar kvar till slakt

Asslatjejerna / 25 Oktober, 2013 - 17:00 / Vardag

Vad tycker ni om de som lägger ut sina hästar som om det vore begagnade leksaker dom ville bli av med? Rubrikerna lyder oftast Akut, Måste bort eller i värsta fall Köpes omgående, får somna in på fredag. 

Jag undrar lite hur dessa HÄSTägare tänker? Är de måna om ett bra hem till sin häst eller är dom bara glad om dom blir av med dom? För så vitt jag förstår så är det nästan de ända som köper sådana hästar de som tycker synd om dom och inte vill att de går till slakt eller dylikt. Skulle heller inte förvåna mig att hästen har en massa fel som den här nya ägaren åker på.
 
Eller om vi vrider och vänder på det lite. Tänk om ingen köper eller tar emot den här hästen trots att den väldigt ofta är gratis eller säljs för en obetydligt mindre summa pengar. Slutar det alltid så som det står i annonsen, att hästen får somna in? 
 
Detta låter i mina öron helt sjukt. Hur man dels kan lämna bort ett djur på det sättet och under de omständigheterna, men också tillvägagångssättet man publicerar hästens annons på. Oftast ser man de på facebook i de olika köp och sälj grupperna och bara det kan ju för vissa människor klassa som oseriöst. 
 
Nej jag avrundar här. Snälla sälj din häst med värdigheten i behåll. Det är ett djur och ingen leksak eller klädesplagg du lätt kan bli av med...
 
 
Drottning Dunört blir duschad av Nina i somras


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: