Ponnysar x3

Asslatjejerna / 29 Oktober, 2013 - 17:06 / Vardag

Idag började jag med att rida den nya c-ponnyn vid namn Chapman. Jag red honom i ridhuset, mest för att jag skulle få känna på honom lite. Jobbade mycket igångsättningar och avsaktningar samt red mycket vägar för att få honom med mig. Han ville gärna slippa från arbetet och krulla ihop sig lite väl mycket, så jag försökte också att få honom i en sundare form. I galoppen strävade jag efter mer och mer samling och fick väl till det stundtals. men när han inte orkade låg han på lite för mycket.
 
Villgotts tur var det sedan och vi var ute i skogarna i 50 minuter. Red på många ställen där han fick lyfta på fötterna men även på långa fina grus och skogsvägar i trav och galopp. Han verkade uppskatta dagens tur väldigt mycket då han var minst sagt pigg!
 
Sist av allt red jag Embla men henne hann jag inte mer än 20 min. Det var iallafall bättre än inget tyckte jag och lät henne skritta runt i relativt branta backar. Lite galopp på gruset fick det bli också innan det var dags att åka hem igen.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: