Häst numero 2

Asslatjejerna / 04 September, 2013 - 09:30 / Vardag

Villgott har blivit riktigt fin det sista. Det var ju del Eamonträningar och efter det väldigt mycket ridhus eller korta turer i skogen. Då fick jag uppfattningen om att han blivit lite loj, så nu är vi bannemej ute i skogen och rejsar igen. Han har gått jämt och lagom mycket det senaste, vilket han trivs bäst med och är därför mycket trevligare att rida. I skogen har han fungerat jättebra och inte alls varit lika tittig som innan. Väldigt lyhörd reglerbar och med bra bjudning. 
 
I dressyren flyter det också på. Jag börjar få kläm på samlingen i galoppen men har även fått nya saker med mig att träna på. Bland annat att jag inte får tappa högerbog och att han måste komma runt innerskänkeln ordentligt.
 
Till sist har vi hoppningen och där är han också (haha med betoning på också) väldigt rolig att rida. Hoppar som hejsan, använder en jäkla styrka och teknik och har allt ett lite eget sug! Summa summarum, tycker han är otroligt rolig att träna, tävla och bara ha just nu ♥
 
 
Efter ett galoppass i skogen som var jobbigt men roligt för oss båda!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: