Taggad till tusen

Asslatjejerna / 10 September, 2013 - 09:00 / Vardag

När man för några veckor sedan kollade på EM i hästhoppning så blev man jäkligt sugen på att få sin häst i samma fina kondition som de i tvrutan hade. Man förstod verkligen hur mycket jobb som låg bakom för att hästen skulle orka denna tuffa bana på 10 minuter. Direkt efter åkte jag upp till stallet och körde ett hårt pass i skogen med Villgott. Jag gav mig sjutton på att hålla igång bra efter det och förbättra kondition och styrka succesivt.
 
Redan nu börjar jag märka skillnad. Villgott börjar bli starkare, orkar mer samt är bärigare. När jag är nöjd ska han orka en fysiskt tuff bana i skogen utan vidare ansträngning. Så om någon är villig att bygga är jag inte sen med att ställa upp 
 
Hyenan och Ettan har jag lite samma tänk med, men framför allt Ettan ligger ju lite längre bak så där tar vi det lite lugnare.
 
Känner ni att era hästar är i fas just NU? 
 
 
Även i vinter skall det pressas pass så att hästarna är i bättre form när våren kommer igen!
Postat av: Friskey

Tack desamma! :)
Vilken din blogg ni har förresten! Sjukt fin design :)

2013-09-10 @ 11:47:02
URL: http://friskey.horseworld.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: