Det här med att blogga

Asslatjejerna / 12 Februari, 2014 - 11:22 / Vardag

Jag vet egentligen inte varför bloggen står stilla, varför vi inte bjuder på inlägg efter inlägg men jag måste kanske inse att man faktiskt kan tröttna? För samtidigt som det är tomt på idéer i skallen så har inte jag samma lust som innan, att sitta och skriva här på bloggen. Jag orkar liksom inte lägga energi på det längre nu när vi har mycket skolarbete som jag vill göra bra ifrån mig på. 
 
Kanske läggs bloggen ner helt eller kanske tar vi bara en lång och riktig paus. Det känns iallafall som att  jag varken idag, imorgon eller i helgen kommer att prioritera bloggen först. Och jag tycker inte alls att det är lika kul att bara blogga ibland och bara för att. Ska man blogga ska man gå in 100 % för det... Samtidigt har jag svårt att erkänna för mig själv att detta är vad som kanske behövs. För vi har ju ändå byggt upp den här stora bloggen med sjukt mycket läsare än vad vi tänkt från början.
 
Och en sak till innan jag avslutar mitt inlägg utan slutsats. Jag trodde det fanns en liten chans att det fanns uppriktigt besvikna läsare som skulle tycka det var tråkigt att vi "la ned". Istället rullar en enda kommentar in och på den står det att vi är dåliga? Jag fattar liksom inte poängen med negativa människor och det är också ännu en orsak till att jag vill ta avstånd från internetvärlden.
 
 
Tills vidare finns vi med daglig update på asslatjejerna @ instagram. Vad som verkligen kommer hända med bloggen får vi veta inom kort. 
 
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Lägg inte ner bloggen! Ta bara en paus isf <3
Älskar era inlägg :)

2014-02-12 @ 20:22:12
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Stall Assla

Ni har gjort ett ENORMT jobb med bloggen och har på ett underbart sätt gestaltat livet på Stall Assla. Jag som finns mitt bland er kan garantera detta. Men ingen vill mer än jag att ni ska må bra, hinna med skola, hinna med hästar. Ta en paus! Att lägga tid på en blogg som blir som ett tvång är bara ett extra stressmoment i livet och det är ni INTE värda.

Ett tips. Skapa en hemsida på asslatjejerna.se där den information ni anser är viktig finns. Tex att bloggen har en paus. Vilka hästar som finns och vilka ni rider. Lägg på hemsidan in nyheter så som tex viktiga tävlingsresultat, kval och nya hästar eller hästar som ni säljer.

Ha kvar bloggen på blogg.se och blogga inte förrän ni känner att ni verkligen vill igen- att ni har tid-lust-ork och att ni blir GLADA.

Då kan era läsare ha kontakt med er via hemsidan på en gästbok. Men ni behöver inte uppdatera så ofta utan bara när ni verkligen vill berätta något.

<3

Svar: Åh tack Åsa <3<3
- Asslatjejerna

2014-02-13 @ 09:43:25
URL: http://www.stallassla.se
Postat av: Johanna

Känner verkligen igen mig i det där med att inte riktigt ha lust att blogga. Inga ideer, och det känns liksom inte kul längre. Därför jag också haft så många bloggpauser stora och små och skaffat nya bloggar som jag inte heller orkat med. Vet inte själv heller ännu vad jag vill med min blogg. Ena sekunden så känner jag mig peppad, andra inte.

Sv; Det var nog ett ganska enkelt program, men märkte att ryggning ingick i alla klasser. Och egentligen är det ju inte svårt med själva ryggningen, det är ju att få det rakt och rätta antalet steg som är svårt. ;) Men gick faktiskt riktigt bra på tävlingen. (råkade vinna haha) Men hade också en jätteduktigt häst. :)

2014-02-13 @ 19:44:21
URL: http://horsesinmind.blogg.se
Postat av: Pernilla

Alla har svackor i bloggande. Ibland behövs det inte så mycket för ett inlägg. En bild eller att berätta något som hänt, jul eller tråkigt.
Lägg energin på skolan, det är klokt tänkt.
/P

2014-02-14 @ 16:40:53
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Alla har svackor när det kommer till bloggandet, men det brukar komma tillbaka efter ett tag, så ta en liten bloggpaus och tänk på annat ett tag :)

2014-02-19 @ 14:28:31
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: