En liten refresher

Asslatjejerna / 04 Februari, 2014 - 20:05 / Vardag

Igår var det unghäst ridning hela eftermiddagen, men inte mindre seriöst för det. Jag började med att rida Ludde i ridhuset. Redan från första början var jag noga med att ha honom framme för skänkeln. Eftersom jag bara tänkt hålla på en kort stund blev det en relativt snabb men effektiv uppvärmning, i form av många tempoväxlingar och vägar. Så småninom började vi skutta över hindren som stod framme och då tände han till minsann. När han märkte vad som var på gång och att han behövde lite tempo satte han det på egen hand, tyckte han åtminstone. Två gånger brallade han till ordentligt men sedan var det inte mer med det. Bara styra och hålla om så var han sedan lydig. Väldigt pigg och hoppglad men det måste man ju få vara emellanåt!
 
 
Prillan var på tur, en för mig ny ponny. Prillan skolas just nu om lite då hon inte blivit riden på riktigt samma sätt innan. Bara man var lugn och konsekvent så funkade det hur bra som helst. Det gällde ju även för mig. När hon blivit mjuk och lugn över alla serpentinbågar så fick vi hoppa kombinationen några gånger för Åsa. Där skötte hon sig galant.
 
Embla red jag på hoppträningen och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det passet... Det gick väl i det stora hela rätt okej, men jag fick inte någon bra känsla som sa, wow detta var BRA. Iställlet var det bara - medelmåttigt. Det tycker jag inte om 

 
Idag hann jag bara med att rida en liten pålle eftersom den uteritten drog ut lite på tiden. Det fick bli Dunört och vi hann iallafall med en liten bit i vardera gångart. Dunört trippade på med spetsade öron och njöt över att bara få vara häst. Underbart att slippa frysa och istället kunna njuta tyckte vi nog båda två!
 
Postat av: MISS REBECCA

haft en bra tisdag? kram :)

2014-02-04 @ 21:04:32
URL: http://missrebecca.se
Postat av: Emilia Sjödin

Hej! Jag har en frågestund i bloggen, fråga jättegärna något är du snäll :) Hoppas du har haft en bra dag :)

2014-02-04 @ 21:40:50
URL: http://emiliasjodin.blogg.se/
Postat av: malin

såå fina!!

-tack, vad glad jag blir! :D

2014-02-04 @ 22:10:03
URL: http://malintorstensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: