Couldn't care less

Asslatjejerna / 15 Januari, 2014 - 11:00 / Vardag

En smula irriterad Carolina är det som klickar sig runt bland både så kallade storbloggare och mindre bloggar. Varför? 
 
...Något jag aldrig riktigt förstått är varför man hela tiden skall låtsas att ha en större blogg än vad man egentligen har. Jag har skrivit ett liknande inlägg tidigare om varför mindre bloggar tror att dom tjänar på att vara dryga mot de som faktiskt läser bloggen. Som om dom vore för bra för att ens kunna svara på kommentarer. Nu är jag inne lite på samma spår.
 
De bloggar som i varje inlägg måste påpeka hur hög statistik dom fått och hur många nya läsare som ramlat in gör det så jobbigt att läsa. Visst, jag köper att man ibland blir superglad  och vill tacka för det. Men dom jag syftar på är de som nämner detta i var och varannat inlägg. Varför är det så viktigt att få de som läser att tro att bloggen har många besökare? Det faktum att det är lätt genomskådligt är nästan pinsamt. Likaså när dom själv korat dom själva som största bloggen i deras distrikt...?
 
Till sist vill jag nämna de större bloggarna som raserat i läsarantal. De som fortsätter tro att de har flera tusentals fans och döper dom från det ena till det andra. Jag har egentligen ett så tydligt exempel men vill inte gärna hänga ut folk med namn. Så det får vara och jag hoppas ni förstår vad jag menar ändå. Jag tycker bara det är så jobbigt att gå in där och läsa när allt jag är nyfiken på är hur det går med ryttarens hästar. Jag kunde inte bry mig mindre om dens antal "fans" eller vilket tal dens statistikmätare når. 
 
Nej vad sägs som att vi bara återgår till att faktiskt skriva inlägg? 
 
Postat av: Johääänie

Men ni är iaf Bäst!!! ;)

2014-01-15 @ 11:38:06
Postat av: Robin Sebastian

Fina =)

2014-01-15 @ 12:02:27
URL: http://robinsebastian.lovefor.fr/
Postat av: Hanna

Bra inlägg!
En blogg ska man ju skriva för att man vill och inte för att man hela tiden vill fiska läsare. Som du skriver så blir det inte inspierande att läsa om någons bloggstaistik. Jag skiter faktiskt i hur många läsare en blogg har. Jag läser bloggar för att jag tycker bloggen bidrar med något intressant!

2014-01-15 @ 12:11:13
URL: http://hanilas.se
Postat av: Pauline

håller med dig!

2014-01-15 @ 12:42:48
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Postat av: Olivia

Jag håller verkligen med dig/er i detta inlägg! Det är så fånigt och jag tycker är en person "trevlig" och kommenterar ens blogg, oavsett antal läsare, så är det ju schysst att skriva något tillbaka - kanske bara ett tack? Eller vad som helst.

Sen tror jag att varför dem låtsas är att det är lite "inne" att ha en blogg med många läsare idag. Storbloggarna har mycket makt! Men jag skulle aldrig vilja låtsas att jag hade en stor blogg när jag inte har det, känns väldigt fejkat och larvigt faktiskt :) En liten blogg är ju faktiskt inte mindre värd på något vis än en stor blogg. Kram!

2014-01-15 @ 12:50:20
URL: http://olivialey.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: