Hästarna idag

Asslatjejerna / 16 Januari, 2014 - 21:40 / Vardag

Jag har massa idéer i huvudet som bara väntar att få skrivas ut här på bloggen. Tyvärr är det tiden det är ont om men jag har antecknat ned allt i mobilen så det inte glöms av! Tills vidare kan jag ju berätta om dagens aktivering på hästfronten. 
 
Vi var uppe runt fyra och jag skyndade mig ut med Embla. Det var visserligen redan kolsvart men på något sätt kändes det bäst att vara ute så tidigt som möjligt. Vi begav oss iallafall till fältet en bit bort på hennes barfota hovar. Halkrisken kändes stor men hon tog inte ett enda felsteg på hela tidturen. Ibland är man glad att sitta på en ponny stadig som berget!
 
Hur som helst. Vi red ett par varv i kanten i trav varvat med korta skrittpauser. Sedan övergick vi ganska snabbt i galopp och red i den gångarten ett par varv. Det var alltså en kort men intensivtpass eftersom det var ett par decimter snö hon fick jobba i. Superbra träning och jag förfrös inte på kuppen!
 
Efter detta så hoppade jag Dunört i ridhuset. Hindren var framställda precis som på en framhoppning så då fick det bli en liten snabb genomgång av det. Vi värmde upp på lite låg höjd och Dunört gick med handbromsen i på ett ungefär. När vi höjt lite och jag tryckt på henne ett par gånger så fick hon dock till och med lite motor. Det var tyvärr ett bra tag sedan hon hoppade ordentligt så hon var lite feg och vågade inte riktigt ta för sig. Därför ska jag försöka hoppa henne lite oftare framöver så att hon får tillbaka lite självförtroende och rutin. Det kan vi båda behöva!
 
 
Jag och Dunis hade ju faktiskt en period där vi tränade mycket ihop samt var ute och startade en gång!
Postat av: linda

fin bild

2014-01-16 @ 22:19:28
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: Wilma

Åh vilken jättefin header och design ni har!! :D

2014-01-17 @ 06:35:46
URL: http://wilmafur.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: