Bärig och STARK

Asslatjejerna / 09 Januari, 2014 - 21:07 / Vardag

Som jag skrev tidigare hoppades jag på att kunna fortsätta från gårdagen och det gick minsann! Jag började med att mjuka upp henne i skritt. Provade att flytta undan för skänkeln ett par steg åt varje håll, det gick väl även om det var lite motigt enligt Embla. Jag fortsatte med att göra kvicka övergångar för att väcka henne då hon alltid är lite slö i början. Hon kändes overkligt bärig och stadig från redan första stunden.
 
Under hela passet fortsatte jag med tempoväxlingar, volter, serpentinbågar samt övergångar. La även in en hel del fattningar. Idag kändes hon stadigare i galoppen, men det märktes att det även var lite jobbigare. När jag galopperat några riktigt bra linjer travade jag av henne i lägre form. Jobbade först henne lite till i sidorna innan jag testade att göra halt från trav och så småningom fram i trav igen. Hon lyssnar inte så snabbt på min förhållning som jag skulle vilja, men det kommer nog!
 
Tyvärr, fick Cajsa stanna hemma i sista stunden och inga bilder kunde fotas under själva passet. Så typiskt när det kändes så bra. Vi får ta igen detta i helgen istället!
 
Så här blöt var damen idag...
Postat av: Nathalie

sv: eller hur! Utan planering blir det bara kaos ;-)

Vilken liten söting!

2014-01-09 @ 21:28:22
URL: http://nathalieodhe.blogg.se
Postat av: Esmeralda

sv: Tack så mycket :DD jaa det var jättegott faktiskt :D

2014-01-09 @ 21:35:04
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; haha ja det kan man tycka! själv är jag gode avis på er som har ridhus.. :cc

2014-01-09 @ 22:06:02
URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: