Nu så, nu är det hårdträning!

Asslatjejerna / 29 Januari, 2014 - 22:42 / Vardag

Idag skyndade jag mig upp till stallet för att hinna hjälpa till lite med den tidigare gruppen. Efter det hann jag med lite mockning och annat fix innan jag hoppade in med Dunört i gruppen innan vår egentliga tid. Vi jobbade endast i skritt och trav hela lektionen men det var himla nyttigt. Till en början var hon väldigt stretig men det var mest för att hon är svår att jobba på rakt spår innan hon är ordentligt lösgjord. Efter lite skänkelvikningar och bommar (Som mjukgör henne otroligt!) var hon mycket jämnare och mer tillfreds. Fick en fin känsla i nedsittningen och kände bara att allt satt på sin plats!
 
Embla var nästa men här var det tvärtom, fokus på galoppen. Vi red först mycket volter och bågar i skritt och trav innan vi övergick till samma övning i galopp. Jag kan säga att rida 10-meters volter i hörnen och sedan lite förvänd galopp på båge var inte det enklaste på denna damen. Hon var till en början alldeles för stark och på det lite vingligt. Efter ett litet tag fick vi dock till ett par riktigt bra linjer och då gick vi över till lite annat. Vi rullade även på volten ett bra tag idag, för att verkligen få igenom dom. Snacka om att jag var helt slut. Som om det inte vore nog låg vi i slutet och finslipade ett bra tag i traven. Trots att jag var hur trött som helst kunde jag inte sluta och trots att Embla i början gjorde mig otroligt svag och frustrerad lyckades vi klara oss igenom passet. Det med en guldsstjärna till oss båda tycker jag!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: