Hot or Not!

Asslatjejerna / 15 Januari, 2011 - 17:31 /






Sits: Hot. Upp lite mer i sadeln, slappna av och mjukna i handen.
Samspel: Hot. Hästen ser positiv ut.
Matchning: Hot. Hade gärna sett vita ridbyxor.
Hästens form och undertramp: Not. Samla ihop hästen, samt få igång bakkärran, så den får mer undertramp.


Hot ékipage




Sits: Hot. Dra tillbaka armarna något.
Samspel: Hot. Hästen ser glad och positivt ut för arbetet
Matchning: Hot. Gärna benlindor. Vitt går alltid hem
Hästens form och undertramp: Hot. Lite lång?

Hot ékipage



Sits: Not. Räta upp dig och ta tillbaka armarna. Sitt mitt i sadeln.
Samspel: Hot.
Matchning: Medium. Hade gärna vart snyggt med tröja i samma färg som lindor och schabrak.
Hästens form och undertramp: Hot.

Medium ékipage (sött!)

Postat av: Emelie

sv; ja det är ett 5årigt russ, min medryttarponni :)

2011-01-15 @ 18:20:51
URL: http://emeeelies.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; okej...



vill bara påpeka att du sa att vita benlindor inte hade varit fel, men som ni ser så är hon på en tävlingsbana, då får hästen inte bära lindor :)

2011-01-15 @ 18:21:52
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: amelie

sv. haha okej men de ä kul när dom är lite galna !;D

ja kunde bara skritta ena hästen 30 min för det var blank is:S så struntade i den andra för ja vågade inte riskera att dom skulle gå omkull eller nåt sånt :S

2011-01-15 @ 18:27:24
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: amelie

sv. ja ush ja :(

amen det är ju bra, vi har ingen skog man kan rida i :(

2011-01-15 @ 18:33:57
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Säger som hon där uppe, man får inte ha lindor inne på banan, så det är inget fel.

Sen för att påpeka en till sak, eran hot or not är typ likadan som dressyrmupparnas ju, samma upplägg elr va man ska säga och ni använder typ samma ord med (fast de är ju va ni tkr). Så för att skilja er hot or not från dressyrmupparnas, kan ni inte göra lite annorlunda?:)



Det är kul att läsa er blogg :)

2011-01-15 @ 18:37:33
Postat av: amelie

sv. nej bara tråkiga grusvägar finns nån i skogen så sådär men inget man rider i på vintern :(

suger faktist..

2011-01-15 @ 18:40:22
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; okej då förstår jag :)

2011-01-15 @ 18:40:46
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: c a r r o

Anonym: Vi bedömer från hur hästen är. Kvittar om den är på banan eller inte.



Och Hot or Not är ju såhär..? Hur gör man en hot or not annolunda om det fortfarande ska vara Hot or Not? Ge gärna förslag på vad du vill :)

Och orden? hm där förstod jag itne? :p

2011-01-15 @ 19:23:19
URL: http://Bloggens svar!
Postat av: camilla

Sv. ang kattens svans.



Vad som hänt från början vet jag inte eftersom han hade skadan när jag hittade honom. Men att svansen dog berodde på att eftersom den var helt avbruten så funkade inte cirkulationen och då dör vävnaden. Så det blev bråttom att ta bort den innan det blev en infektion i kroppen.

2011-01-15 @ 19:27:52
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: N

sv: vart hittar man veckans blogg ? ;p

2011-01-15 @ 20:35:54
URL: http://thewhitehorses.blogg.se/
Postat av: Sassäh

Följ mig via bloglovin och håll dig gärna uppdaterad hos mig. Och om du vill, så kommentera gärna! [a]

2011-01-15 @ 20:44:37
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Kul med Hot or Not! :o)



SVAR: Ja, man blir ju väldigt irriterad när det inte ens går att få bort. Jävla unge rent ut sagt! Det är vår inakoderings pojkväns dotter, 9 år gammal, och borde verkligen veta bättre vid den åldern än att vandalisera andras inredning. Men mest arg blir man ju på pappan som inte ens nämnt saken (han vet inte ens om att dörren ska målas, vilket gör saken ännu värre).



Men visst, det är bara en dörr, men arg blir man ju! :o(



Nu blir det film och lite gott att äta :o) Vad gör du denna lördagskväll? Ha de fint!

2011-01-15 @ 20:55:01
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Anonym

Men man får ju inte ha lindor på en tävlingsbana!

Asså jag vet inte, men annorlunda tråkigt när alla har likadant!

2011-01-16 @ 10:11:55
Postat av: Malin

Hmm, tycker allt att ni är lite av copycats, dressyrmupparna ringer det någon klocka??

Angående bild två så är hon precis som andra påpekat inne på tävlingsbanan o hade hon gått in med lindor där hade hon ju blivit diskad! Inte så smart uttalande...

2011-01-16 @ 10:17:58
URL: http://marineprinsen.devote.se
Postat av: clara

Man får inte tävla med benlidor

Och så den första, jag tycker den trampar på ganska bra med bakenen, hon ser ju ut att komma mot ett hinder, den kanske är sukt pigg och stark, då är det inte så lätt att samla ihop hästen. Eller så kanske den är jätteseg och måste driva fram den och kanske han saktar in mot hindret om hon samlar ihop honom.

Håller med dom andra, riktig copycat...

2011-01-16 @ 22:31:57
Postat av: sandra Å

vad roligt med hot or not :D en fråga bara hur länge har ni bloggat och hur har ni lyckast få många besökare tror ni? :D bra blogg !

2011-01-16 @ 22:47:26
URL: http://helgesandras.blogg.se/
Postat av: Jenny - Hästblogg!

Inte för att klaga eller nåt, men jag tänkte på det du/ni skrev på andra bilden upp ifrån ''Matchning: Hot. Gärna benlindor. Vitt går alltid hem''

Eftersom att dom ser ut att vara inne på banan så kan dom ju inte ha benlindor eftersom att det ej är tillåtet. :p

2011-01-17 @ 20:12:15
URL: http://jennybeerglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

sluta ta bort kommentarerna vi säger ju bara sanning !!!!!!!!

2011-01-23 @ 10:41:28
Postat av: Tilda

sv: Jaa den var jääätte god!

2011-01-23 @ 10:54:54
URL: http://tookiit.blogg.se/
Postat av: jessica

Tack.. bilden är tagen precis innan ett hinder så det kan förklara endel :p

2011-01-23 @ 15:06:53
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

I den nya Hot or Not:en beskrev ni ju inte varför ni tyckte som ni gjorde.. :) Kan ni inte beskriva lite? :)

Suuperbra blogg!

2011-02-04 @ 14:57:20
Postat av: Anonym

man ska inte prata om något som man inte kan någonting om.

Sen, vet ni att det är olagligt att ta bilder från andra sidor eller? och dessutom har ni skrivit över med eran mailadress?! vad är ni för efterblivna idioter eller?

2011-02-18 @ 20:08:32
Postat av: Kalla mig vad ni vill;)

Ni ska kanske sattsa på ngt annat som inte har med att ta idér från andra?:S

Eran blogg blir mer läslig , roligare då istället för nu.. ni har tagit sjuukt mycket idér ifrån dressyrmupparna , som alla påpekar.. ni kanske ska ta och läsa Tävligsreglementet för dressyr ? man får inte ha benlindor inne på tävlingsbanan , dommåste du ta av vid framridningen.



Och sedan ta er en bättre kurs för att de om det är "hot , medium eller not" Lixsom.. ni sätter helt fel betyg på många och ni vekar inte fatta hur man bedömmer , ändra på lite små saker så blir eran blogg några procent bättre att läsa!

2011-03-20 @ 10:29:50
Postat av: Maliin

Bara för att jag inte är lika feg som vissa andra som kommenterat negativt häruppe så skriver jag både namn och bloggadress...



Angående andra bilden som ni har bedömt som Hot på alla punkter så vill jag tillägga lite saker.



Sits: Hon behöver inte dra tillbaka armarna, däremot måste händerna sänkas så att tygeln och armen bildar en rak "linje" från hästen mun till ryttarens armbåge. Fötterna skulle också må bra av att placeras några centimeter längre bak för en bättre lodrät sits.

Samspel: Nja, sådär måste jag säga... Hästen knäcker av litelite i nacken och arbetar inte med ryggen/bakbenen något särskilt. Hade bakbenen bärt upp mer vikt skulle hela bakdelen ha sänkts så att man kunde se hur hästen gick i "uppförsbacke". Huvudet är något bakom lodplanet, det är alltid bättre att vara lite framför än lite bakom.

Hästens form och undertramp: Som jag skrev på samspel...



Menar inte att trycka ner varken ekipaget eller er som skrev men, kolla lite nogrannare och var mer medvetna om hur ni bedömmer... Jag säger heller inte att jag har absolut rätt i allt jag skriver, dessa punkter är mina åsikter och jag håller inte med er i det jag har ändrat.

2011-03-27 @ 14:10:22
URL: http://maliinoskarsson.blogg.se/
Postat av: Maliin

Och ekipage stavas inte med en apostrof...

2011-03-27 @ 14:10:50
Postat av: Anonym

Tänkte på det.... Bild nr 2, de är faktskt på en tävlings bana.. Benlindor = ej tillåtet.

Läste sedan att ni inte brydde er om hästen var på en tävling elr inte på bilden. Men man får ju faktiskt inte ha benlindor på tävling :O

Jag vill absolut inte vara elak eller så, men tyckte det var lite konstigt...

2011-03-27 @ 15:47:01


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: