Håller helt med.

Asslatjejerna / 12 April, 2012 - 09:00 /

Vad kan man säga, ridningen är en dyr sport? Överdrivet

Bildkälla

Jag skulle aldrig slänga ut dessa pengar på några som dessa stövlar. Inte andra heller dessutom. Jag slår vad om att man får lika mycket skoskav och ont i knävecken av dessa som med mina som går för många tusenlappar mindre! ;)

Men tänk egentligen hur dyra saker vi slänger ut pengar på?
Om man skall räkna från min synvinkel, som INTE ens är hästägare, så betalar jag cirka 1300 kr i månaden för bara utbildningen. Sedan kan man ju plussa på utrustning, färden till stallet och annat smått och gott. Jag betalar så gott jag kan själv, men självklart räcker inte de pengarna till utan mina föräldrar får vara med och betala. Pappa tycker ridningen är onödig (Pappa som han är) medan mamma hjälper och stöttar mig. 

Och helt ärligt. Jag lider med dom stackars hästälskare som gärna skulle vilja rida fler gånger än en gång i veckan på ridskola. För hästar. Det klarar man sig fasen inte utan, så är det bara!
Postat av: gurkan

snålt av dig tycker jag

2012-04-12 @ 15:32:50
Postat av: Carolina, admin

Svar: K Bry

2012-04-12 @ 19:56:16


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: