Asslatjejernas bakgrund

Asslatjejerna / 12 Januari, 2012 - 09:07 /

 

Några som gärna vill veta om vår bakgrund och hur det kom sig att vi började blogga.

Jag (Felicia) har ridit och tävlat ponnyerna på Stall Assla sedan jag var 9 år då min mamma kom i kontakt med Åsa som är ägaren.  Det kom och gick ponnyer som till slut blev lite för många för att jag skulle hinna med och därför kom Carolina in i bilden för snart två år sedan.

Det var roligt då vi kunde rida tillsammans och hjälpas åt med saker som skulle fixas i stallet. Under en period var det även en tredje tjej ”S” som red de lite större hästarna och då bestämde vi oss för att starta bloggen.

Under vintern 2010 försvann jag till ett stuteri här i närheten där jag bland annat hjälpte till att rida galopp hästar under några månader då jag kände att jag var tvungen att göra något annat. Under den tiden var det Carolina och ”S” som skötte bloggen.  Jag kom sedan tillbaka under våren och utav olika anledningar flyttade ”S” till ett annat stall.

 

Nu är alltså läget sådant att Jag och Carolina driver bloggen och har för avsikt att fortsätta göra det på ett så bra sätt som möjligt. Vi har som alla andra bloggare dagar då vi har mer eller mindre tid, men vi ska göra så gott vi kan för att hålla intresset uppe hos er som läser oss dagligen.

 

Några har också undrat på vilken ”nivå” vi ligger och det är en ganska klurig fråga.  Jag började på ridskola när jag var 6 år, när jag var 8 tyckte jag och mamma att det var dags att rida lite mer än en gång i veckan så då fick jag min första foderponny.
Efter honom hamnade jag som sagt hos Åsa och sedan dess har jag tränat både dressyr och hoppning mer eller mindre regelbundet.
Beträffande vilken tävlingsnivå jag ligger på så är det ju farmförallt ungponnyer och tillridningsponnyer som Åsa har så det blir helt enkelt ponnyns nivå. Är det en ungponny som nyss är inriden är det PJ på 40-50 cm, är det en tillridningsponny som behöver komma ut så blir det nturligtvis högre klasser.

När det gäller carolina så är det samma med henne hon började också sin bana på ridskola för att sedan även hon hamna hos  Åsa och Stall Assla.  Carolina tränar också regelbundet och har varit ute och gjort PJ starter med ungponnyerna, målet är att vi båda ska ut lokalt och regionalt under året.

 

Vill ni fråga något mer så gör jätte gärna det




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: