Helgen som gick!

Asslatjejerna / 23 Maj, 2012 - 11:01 /

Jag har ju inte skrivit om helgen som gick och som faktiskt innehöll två tävlingar en lok på lördan och en reg på söndan.

Carro har ju uppdaterar er visserligen men jag kanske ska återge min syn på det hela.

Lördagen i Mölltorp innehöll en hel del sol vilket för omväxlingsskull var riktigt trevligt. Candy kändes lite seg i första klassen och jag fick faktiskt en varning för spöt av dommaren. Dock gick jag dubbelnolla och tiden räckte till en 8e placering så även denna gång blev det en rosett och plakett.

Andra klassen var hon mer med på noterna och vi gick till omhoppning. Som sista ekipage ut i omhoppningen tänkte jag först gå på säkerhet men sen när jag kände hur hon var med mig i varje sväng så tänkte jag om och satsade på vinst.

Jäklar va fint hon gick och vinst hade det blivit om inte den där jäkla bommen åkt ner på sista hindret, GAHHH va sur jag blev. Hamnade då en utanför placering:P

Ja ja sånt som händer ibland får man satsa för att vinna och det gick tyvärr inte riktigt ända fram denna gång.


Söndagen var det hemma tävling i skara och det var egentligen meningen att bara Emilia och Winston skulle åka, men jag beslutade mig i sista stund för att ta med Candy och hoppa LCn.


Det var en Lååååång bana 10 hinder i grunden och 6 i omhoppningen. Candy var lite seg och jag var svimmfärdig. Orkade inte tänka. Candy ställde upp och gick dubbel nolla men jag klantade till det och glömde omhoppningsbanan så det blev 4 fel. Hon ska ha en eloge för att hon alltid ställer upp iaf.

När syrran sen hoppat sin LC och åkt av på ett titt hinder i form av ett regnbågsfärgat hus, bestämde sig mamma för att trots Emilias protester göra ett ryttarbyte så att jag skulle lotsa runt honom han är ju bara 5 och ska inte lära sig att komma undan.
Han gick superfint trots att jag satt lite konstigt, jag är ju lång för honom och måste tänka på överlivet.

Sprang förbi 6an han för ju så den lille jäkeln och jag var inte med! men nästa gång är jag med.

Hans första reg LB och 4 fel tycker jag är ok trots allt!!






Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: