Solarium för hästar

Asslatjejerna / 27 September, 2012 - 07:00 /

När jag själv låg i solariumet så slog mig tanken att hästar faktiskt också gör det här. Och inte är det ett individuellt val från hästen sida utan det är ägarna som uppenbarligen vill lyxa till det lite för hästarna, och låta dom kalasa lite under värme.
 
Laser, massörer, okej okej, men solarium för ett djur tänkte jag? 
 
Såklart kom ju alla tankar och ideér upp i huvudet på mig, men jag hade inte direkt någon fakta, så jag bestämde mig för att helt enkelt slå upp google innan jag yttrade mig. 
 
Och såklart var det lite skillnad från vad jag trodde. Ett solarium för hästar är endast värme, och precis som jag tänkte är det bara något lyxigt och som oftast bara finns på större anläggningar. Hästen får stå minst en halvtimma och vissa hästägare låter den stå före och efter ridpasset medans andra tycker det duger med någon gång i veckan. En del vågar tro på att det ökar hästen prestationsförmåga, men det är ingen konkret fakta. 
 
Bortskämd häst, om det gått för långt eller inte, oavsett så är det nog jäkligt skönt för hästen...
 
Vad tycker ni om detta? Det är ju trots allt ingen billig peng dom slänger ut. Ett helt eget solarium kan kosta allt från 8000 till 35000:-...
 
Googlebild


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: