Embla & Villgott ridna

Asslatjejerna / 03 April, 2013 - 21:28 /

Jag började med att ta in Embla i ridhuset och red mycket i skritt och trav. Ville liksom få henne mjuk och avslappnad där innan galopp ens kommer på tanke. Jag är helt okej nöjd med passet. Hon blev inte helt lösgjord men en bra bit på vägen, så det är bara traggla vidare.
 
Övningarna jag gjorde var väldigt varierade. Mycket igångsättningar och volter på olika sätt. Jag gjorde några fattningar i passet men la det åt sidan sen och fokuserade som sagt på de andra gångarterna. Jobbade även halter att hon skulle bibehålla formen och inte streta emot. Som avskrittning promenerade jag ut med henne en sväng.
 
Sedan var det Villgotts tur. Jobbade mycket i skritt till att börja med. Volter och halter. Halter där han skulle trampa tills stopp och hålla kvar formen. Han blir lätt lite stressad om man pushar han för mycket och då kliver han åt sidan med bakdelen. Så vi jobbar på raka snygga halter. 
 
I traven fortsatte vi likadant. Först volter och övergångar tätt inpå varandra. Sedan gjorde vi några skritt och travökningar snett igenom, och i slutet jobbade vi galoppfattningar samt på volter och andra vägar. 
Allt som allt jobbade han på väldigt bra. Var riktigt rolig att rida och hade en possitiv inställning. Mjuk härlig och lösgjord ponny blev resultatet, och nöjd ryttare :)
 
Postat av: angelica

Sv: taack! hoppas du vill kika in fler gånger! :D

2013-04-03 @ 21:30:36
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se
Postat av: josse

vilken härlig blogg ! allt bra med er sötnosar?
kram

2013-04-03 @ 22:17:34
URL: http://lifebyjosefinee.blogg.se
Postat av: Felicia D

fin blogg :) <3

2013-04-03 @ 23:34:46
URL: http://bildspararen.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: