Mer lördagsridning

Asslatjejerna / 28 April, 2013 - 09:12 /

Senare på kvällen igår så red jag ytterligare två hästar. Först red jag Embla en kortis på banan. Gjorde inte något av passet utan red mest runt på lite vägar samt jobbade på att ha henne stadig i formen och att hon skulle bära sig själv och inte hänga i handen. I galoppen är hon fortfarande lite svag och kräver man av henne då så blir det lite stretigt. Dock fortsatte jag och jobba henne och fick till en jättefin form ett varv på volten innan jag då bröt av för att sluta när det gick bra. 
 
Efter det red jag Winston på banan åt Emilia nu när hon är i Göteborg. Jobbade på att ha kvar han i form i övergångarna, ha en lugn och stadig hand när han vill köra upp huvudet samt mycket galopp. Han vill gärna springa iväg och tog inte mina fattningar bra, så det var bara att börja där. Bara för att jag lägger till galoppskänkeln ska han inte rusa iväg, så jag jobbade hela tiden med att hålla kvar han och att han bara mjukt skulle gå över i galopp utan att för den delen gå snabbare. Det tog ett tag men tillslut blev han så fin. Gick hur lugnt som helst, samlat och koncentrerat. Jag fortsatte lite så med lite fattningar från skritt också innan även han skrittades av utomhus. 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: