Detta gjorde hela min dag

Asslatjejerna / 14 December, 2013 - 11:09 / Vardag

Puh igår var jag inte inloggad på bloggen en enda gång. Kändes konstigt men ändå lite skönt! Min eftemiddag i stallet började med två konditionspass på Dunört och Embla.
 
Dunört var först ut och hon var mer i luften än på marken kan jag lova. Hästarna hade stått inne lite längre så hon var överlycklig att få komma ut och röra på benen. Hon var så stark och låg på hela tiden så man blev nästan orolig att jag hade suttit upp på fel häst haha! Jag undrade också hur sjutton jag skulle klara av att hålla henne i galoppen, för hon var på riktigt som en bomb som när som helst skulle explodera i både skritt och trav. Ni vet sådär het så man nästan får ruska tag i dom lite för att inte få armarna avslitna  Men efter mycket trav med lite jobb i sidorna lugnade hon sig något och jag fattade galopp från en väldigt kort trav. När vi rullat på i ett bra uppvärmningstempo drog vi på ordentligt och vi galopperade hela sträckan på bara några minuter. Åh vad roligt hon tyckte det var. Öronen spetsade hela tiden och så genomsnäll, gjorde inte en fluga förnär och var snarare lättare att reglera i galoppen än traven. Kan tilläggas att den vägen också är väldigt tittig. Men hon var bara fokuserad på vägen rakt fram och mig. Åh jag log hela tiden. U n d e r b a r a häst!
 
Emblas tur var det efteråt och vi red samma runda. Hon var en helt annan häst att rida ute. Redan från början gick hon stadigt i form som om hon inte gjort annat. Det var ju dock inte fokuset idag så jag krävde inte något på den fronten. Efter ett tag hade vi travat på en bra sträcka och vi gick över i galopp och den var väldigt oregelbunden kan man säga. Dels var det för att hon var lite tittig och osäker så det var mest studsning åt alla håll, men också för att vi inte hade hittat rätt takt och balans. Efter ett tag lyssnade hon bra på mina framåtdrivande hjälper så vi kunde utan problem galoppera förbi läskiga saker. På vägen bortåt galopperade vi på ordentligt framåt och när vi vände rullade vi i en kort galopp. Embla orkar inte samla sig jättemycket än men det var en bra bit på vägen. Även vi två hade jätteroligt ihop!
 
Båda hästarna fick en lång fram och avskrittning så att de inte blir stela i efterhand. Det tog på tiden kan jag lova. Efter allt stalljobb var jag äntligen hemma klockan halv tio på kvällen! Snacka om ont i kroppen efter en sådan här dag!
 
Postat av: Carruuu

aaw vad härligt :-)

2013-12-14 @ 12:08:25
URL: http://carruuu.nu/
Postat av: malin

härligt!! :)

2013-12-15 @ 00:22:08
URL: http://malintorstensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: