När är man för stor?

Asslatjejerna / 29 Januari, 2013 - 16:00 /

Jag med mina 158 cm i längd är ju inte så stor för min ålder. Jag är som alla andra C-ponny ryttare ungefär men jag har istället snart 17 år på nacken. Jag kan rida B-ponny, C och D och det enda som egentligen hindrar mig är ju vikten. Därför vill jag gå ner i vikt så att jag inte ska bli för stor på den fronten. Jag valde att satsa på b-ponny till ungponny SM för en rad olika anledningar, och en av dom var för att när jag är klar med honom så blir det ingen mer ponny för mig.
 
Jag har hjälpt Emilia några gånger att rida Winston i dressyren och hade jag varit några kilo lättare så hade inte jag vart så fasligt stor. Dessutom är jag van i och med alla unghästar, att balansera upp dom och vara ett stöd istället för irritationsmoment.
För där tycker jag gränsen går. Är man väldigt överviktig för sin ponny, eller för lång så man sätter den i obalans, det är då man kanske bör överväga att rida en annan.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: