Vi är faktiskt redo

Asslatjejerna / 09 Juni, 2013 - 15:00 /

 Jag satte målet med Villgott ganska tidigt, att jag skulle försöka kvala till ungponny SM 2013. Jag hade teoretiskt sett två val och det var att antingen köra med Villgott eller Embla, båda med en riktigt rolig ridning, men jag kände väl personligen att jag klickade mer med Villgott trots två storlekar mindre och temperament. Skulle någon fråga mig nu varför jag valde Villgott framför Embla skulle jag fortfarande nog inte ha ett ordentligt svar.

Oavsett vem jag valt tror jag iallafall att jag skulle haft en riktigt rolig resa. Tvekar inte. Båda hade en otrolig kapacitet varav kanske den ena mer av tekniken och den andra mer av viljan. Men båda kan man bevisligen komma riktigt långt på.
 
Jag och Villgott startade vår första regionala i Mars och stannade ut oss på kombinationen. Vi hade hoppat de på tävling innan, så egentligen var inte själva den problemet men nu ville Villgott bara inte. Jag är ofta medveten om när det är jag som gjort fel för hästen och här är jag väldigt säker på att det inte låg på mitt samvete. Placeringen av hindret var svår då den låg mot en stor full läktare och Villgott blev lite harig helt enkelt. Litade på mig gjorde han inte riktigt heller så mina tillsägelser betydde inte speciellt mycket. Så uteslutna.
 
Trots de tråkiga resultaten tränade vi på precis som vanlgit och anmälde till nästa tävling. Några lokala emellan och sen åkte vi många mil och hoppade en LB klass i Norra-Hammar Taberg och satte nollan direkt. Lätt som en plätt tyckte Villgott. Tävlingen efter det blev nästa kvalrunda och sedan blev det tredje gången gillt. Snacka om flyt. 
 
Så nu har vi alltså svart på vitt chansen att ta hem titeln som svenska mästare (När hände det?) I höst någon gång och det blir ju inom fyra väggar. Jag längtar tills lite mer information kommer ut så att man har mer koll. Jag kan känna att det är inte vad jag har just nu haha!
 
Jaja, oavsett om det kommer gå på tid, stilhoppning eller någon annan form av poängsättning så är det ju bara träna på alla delar. Nu ska vi ut och få rutin OCH ha kul :)
 
 
Postat av: Lifeaslina.webblogg.se

Fin bild!

2013-06-09 @ 16:36:11
URL: http://lifeaslina.webblogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: