Utomhus med stora men snälla Hyenan

Asslatjejerna / 27 Maj, 2013 - 21:00 /

Nu i eftermiddag har jag tagit mig en uteritt på stora Hyenan. Var ute och galopperade av honom lite och hoppade något litet skogshinder, lite skillnad på de stora sprången och Villgotts små hehe...
 
Senare hoppade jag Embla i ridhuset. Vi hade ställt upp två räcken och en oxer med vattenmatta. Jag värmde upp Embla ganska snabbt med mycket volter och igångsättningar, då blev hon jättemjuk. De första sprången blev jättebra, hon hoppar ju som en gud. Hon kändes också fokuserad och lyhörd. När det väl gick så bra så började jag skritta av henne, men blev sedan sugen på att ta ett räcke från andra håller. Man ska ju alltid sluta när det känns som bäst sägs det haha, för det språnget blev världens kråksprång. Rätt upp och rakt ned, men på andra sidan som tur va. Efter sådana språng blir hon själv lite osäker och bromsar upp, så jag tryckte på henne det allra sista och valde att avsluta. Iallafall såå nöjd med känslan jag fick tidigare under passet! En både duktig dressyrponny och hoppeponny idag :)
 
Får fota lite imorgon så jag iallafall har något nytt att bjuda på! ~bild för ett tag sedan~
Postat av: Alva

Sv; Jorå :D Planer för tisdagen? :)

Svar: Idag ska jag nog åka in till stan och shoppa lite avslutnings kläder :=) Du då ? Kram
a s s l a t j e j e r n a

2013-05-28 @ 07:41:19
URL: http://alvac.webblogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: