En häst med mycket rörelse

Asslatjejerna / 13 Oktober, 2013 - 22:49 / Vardag

Idag blev det som så att Villgott fick vara hemma och Danny fick följa med istället och träna för Eamon. Villgotts tur får det bli nästa gång, som är i början av november. 
 
Danny var från början väldigt lugn, lyhörd och reglerbar och blev snarare piggare ju längre in i passet vi kom. Vi jobbade först med serpentinbågar, tempoväxlingar och uppe på volten med sitsträning. Jag behöver verkligen träna på att sitta ner, är som en studsboll haha... Sedan övergick vi iallafall till att hoppa på en linje. Studs in och sedan fem galoppsprång och avslut med ett räcke. Som sagt var han lugn och jag fick istället gå på honom ett par gånger. Dessutom hoppade han så jäkla mycket så det kändes som jag var nära på att flyga ett par gånger, dom bakbenen! 
 
 
Så småninom började vi hoppa bana och Dannys energi fördubblades kan man säga. Han blev lite trotsigare och tyckte bestämt att han kunde köra upp och fram huvudet mellan hindren så att det kunde gå lite snabbare. Jag hängde på lite tafatt och försökte bromsa utan att stressa honom. Det kändes väl lite sådär, men det gick ju. Inridningarna är inte det svåra känns det som, för där är han lagom ihopriden och lyhörd. Det är när det är hinder som kommer efter som han blir så galet hinderpigg. Träna markarbete vet jag någon som kommer få göra!
 
 
 
Postat av: Lotta

Sv. Jaha, va roligt :) För mig blev det träning, plugg och träffa kompisar. Jag hann även med en sväng på stan för att shoppa lite men tyvärr föll inget mig i smaken :/

Vad händer idag då?? =) kram!

2013-10-14 @ 08:12:57
URL: http://olesenstjej.blogg.se
Postat av: Sanna Risell Kron

Hej! följde eran blogg för ett bra tag sedan 2010-11, gud vad ni har utvecklats och kul att hitta tillbaka! :)

2013-10-14 @ 19:57:28
URL: http://sannarisellkron.blogg.se
Postat av: lisbeth Andersson

Det är så roligt att läsa om Danny. Han är en sådan ovanlig häst och vi sörjde verkligen när vi var tvungna att lämna tillbaka honom. Nu har han hamnat rätt så det finns en mening med allting. Lycka till med träningen, det kan bli hur bra som helst med tid och tålamod. Han är superintelligent!
Hälsningar Lisbeth Andersson

Svar: Han är verkligen en otrolig individ! Så glada att få ha honom hos oss!

Tack snälla!
- Asslatjejerna

2013-10-14 @ 22:00:47


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: