Fredagsridning ;)

Asslatjejerna / 17 December, 2010 - 21:26 /

Makaroner i boxen!

Idag är det äntligen fredag, och både jag och Sanna var i stallet för en gångs skull ;) Sanna hade både mockat och ryktat Bruno och Lövvi när jag kom så det var bara för mig att gå in och byta om, och under tiden sadlade Sanna hästarna :) Vi satte på reflexer och red iväg. Vi skulle egentligen ridit till en rolig galoppväg men det var så mörkt så vi red bara förbi ettan och vände en bit bort. Sen galopperade vi så mycket så vi fick rida vidare efter stallet för att skritta av dom. Men då red vi in på genvägen där jag cyklar istället och galopperade förbi några rådjur haha.. Sen rejsade vi upp i en skogsbacke, och Lövvi blev jätte taggad hihi. Bruno studsade bara på stället och fjanta sig medans Lövvi for iväg. Sen red vi hem och jag provade några vänsterfattningar för en gångs skull, och dom funka lika fint dom! :D Sanna fick fortsätta och skritta Bruno för han flåsade så HAHA. Jaja, vi ställde in dom med lite krubb i boxarna och mockade klart det sista som fanns. Sen bestämde vi oss för att snygga till lite i sadelkammaren och vi han göra iordning på hyllorna, benskydden och hann även sopa lite. Sen var tydligen pappa påväg så vi skyndade oss att ta in hästarna. Calle fick gå lös idag, och han såg vimsig ut ;) haha stackarn ♥
Sen gick vi in till Åsa & Jocke för att kolla läget lite, men när vi ropade på dom svarade dom inte. Vi tänkte bara att dom kanske sövde Alice, så vi ville inte störa, men sen smög vi runt på hela övervåningen, och då visade det sig att dom inte var hemma hihi. Aja, pappa hade tydligen inte åkt när mamma sa för han kom typ 20 över 7 xd
Nu ska vi fixa Sannas sovsaker för hon övernattar här, och imorrn rider vi till ridhuset :)

/Carolina & Sanna

foto: Carolina Willig

                                                   Steve spanar när vi städar ;)

Postat av: s

Var det just du som vann "dagens blogg" ?! Gå in på min blogg för att se!! :D



Ha de bra!

2010-12-17 @ 21:38:58
URL: http://simplyythebest.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: Ja, jag tog två exempel på det jag haft svårt med :)

2010-12-17 @ 22:17:23
URL: http://stallvran.blogg.se/
Postat av: Stina

sv: nej det är inte jag på den vita ponnyn utan det är min kompis :)

2010-12-17 @ 22:40:56
URL: http://stinaolofsson.se
Postat av: Emmy

sv: Tack, Ja det är min egna, Tequila :)

2010-12-17 @ 22:53:41
URL: http://ponnyryttarna.blogg.se/
Postat av: wilma

sv: den på headern? isf nej den e nt min egen utan min medryttarhäst:)

2010-12-18 @ 09:13:35
URL: http://ponnyryttare.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: