Pommes inne i ugnen.

Asslatjejerna / 28 December, 2010 - 18:24 /

Nu är vi hungriga och därför blir det ett kort inlägg.
Idag red vi ut med Alexandra, en kompis i närheten. Hon hade med sig sin egna c-ponnu Colter dreams (Colle) Vi red en runda på ca. 1 timma och 45 minuter men hela ritten tog nog 2½ timmar.
Alla 3 hästarna var väldigt taggade hela tiden förutom Candy i skritten hehe. Först red vi ner på en grusväg men eftersom vi bara drev runt lite så kom vi inte någon vart. Så vi vände och red mot Alexandra genom en skog typ. Galopper va inräknade i ritten. (i massor) och alla hästarna var glada och nöjda och längde belåtet stegen och ökade farten. Ja, förutom Bruno då.. Han var lite jobbig idag. Tog bettet hela tiden och ville bara springa haha. Så det blev för mig att hålla in honom mesta dels. Fast självklart fick han dra på lite, vissa sträckor :) Candy hoppade dessutom ner i diket bara för att Bruno höll på som han gjorde. Oftast när vi fick stanna tack vare Bruno så fortsatte Alexandra och Colle iväg längre och längre bort..
Sen så vände Alexandra och Colle höger hemmåt medans jag och Carro fortsatte rakt framåt.
Så vi red hem. Bruno haltade lite mer nu och Carro frös ihjäl, så hon galopperade hem på Candy hehe.
Jag och Bruno skrittade helt lugnt på långa tyglar men helt plötsligt så kommer det en stor älg och springer över  vägen. Varken jag eller Bruno hade varken sett eller hört den. Så Bruno blev skit rädd och hoppade rakt upp i luften och åt sidan. Jag damp rakt ner i dikeskanten. Som tur var hade jag kvar taget i tygeln annars hade han vart hemma på 4 raka sekunder ;). Jaja, sen precis efter Bertilsbetet mötte jag Carro. Som satt på Lövvi barbacka (på täcket) Hon kommit för att möta mig den gullungen ♥. Vi snabbade oss med hästarna för vi hade inte ätit sedan 10. Och klockan var kvart över 4.

Men nu är vi mätta och belåtna. Får se om det blir bubbelbad nu, om vi får igång mockagängen. + att vi ska mocka klart sen med. Fast det får vi nog göra innan...
Jaja, ha det  bra!

/Sanna & Carolina


Får bli en minibild på Alexandra och Colle idag :)

Postat av: Johanna & Sandra

(sv) jaha okej, men det var ju tur att någon av er hade en bra dag!



Kram :)

2010-12-28 @ 20:10:05
URL: http://hheartshapedglasses.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv; i mariestad, vi brukar komma och sko hästarna i stallet där. hon som äger hästarna känner åsa bra, hon praktiserade där oså! :)

2010-12-28 @ 20:48:24
URL: http://mollke.blogg.se/
Postat av: ta reda på de om NI kan..

man rider förihelvete inte en halt HÄST :S även om det kan vara fel i benet på honom , de blir fan bara värre, stackars hästar säher ja bara . . .

2010-12-30 @ 19:51:41


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: