snötur :)

Asslatjejerna / 11 December, 2010 - 19:10 /

hejsvejs'

Idag blev det som sagt stallet själv, och pappa skjutsade dit mig ca 11. Vägarna var slaskiga, så det var en hemsk färd dit ;) Jaja, jag gick iallafall in till Jocke och bytte till mina ridskor, som jag hade glömt där sen sist. Och så tog jag Lövvi direkt på vägen till stallet haha x) I stallet var hon hur slö som helst och stod avslappnat med huvudet så långt ner det gick, så jag tänkte: hon lär la var skitseg idag haha. Fast det var hon inte ;) Hon var SKITpigg hihi. Längesen hon var så här frammåt, och tyckte absolut inte skritta var en bra idé, men hon gjorde det med motvilja. Som skrivit innan var ju vägen slaskig så jag visste inte om det skulle vara halt och galoppera på eller bara snöigt, så jag skrittade in på en annan liten väg. Men den ledde till ett hus, tror jag, så vi galopperade därifrån xd. Lövvi har blivit så duktig! ♥ Fattningarna gick super varje gång, men jag har märkt nu att jag alltid gjort högerfattning på henne, som förstaval :o Och hon kan faktiskt korta och länga galoppen riktigt bra nu! Och för varje gång älskar jag henne bara mer, för hon är sån gó ponny!! aja, När vi nästan var framme, blev jag skitsugen på en galopp på stubben, såklart. Och då såg jag att det var spår i snön där och sen slutade dom tvärt. Dessutom rörde sig någonting där så jag blev jättenyfiken ;d Trodde det var typ ett rådjurskid eller något. Och hare fanns också någonstans i bakhuvudet. Så vi skrittade mot gropen och helt plöstligt flyger en hare upp. Som tur var är hon van vid sånt, såb ;p
Sen skrittade jag bortåt lite så hon fick varva ner lite till ♥

Red i kanske 45 minuter, och mockade snabbt innan jag gick in och åt. Mest för att ha något att göra när Lövvi åt för det var redan mockat (a). Panpizzan åkte ner, och jag fyllde på hösilage till hästarna på lösdriftet. Nu går även Simson där. Super! Sen fick det bli 1.5 timmars städning och sopning :) Släppte ut hundarna några minuter innan mamma kom och hämtade mig vid kvart i 5 :) Mysig dag, och inte alls så pjåkigt att vara själv. Även fast jag saknar stalltjejera!

/carolina

foto: Carolina Willig

Dagens bild. Fina Lövvi!♥



Postat av: Anonym

jag kan

2010-12-12 @ 21:46:41
Postat av: carro

ja

2010-12-12 @ 21:51:50
Postat av: Emma Edwardson

sv: Hihi, för mig tar det nog 2 timmar om jag ska rida till det närmaste xD

2010-12-12 @ 21:55:13
URL: http://dressyremma.blogg.se/
Postat av: Emma- En allroundryttare

Sv: hehe tack! :) Han är 12 :)

2010-12-12 @ 22:03:03
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: ja det gör jag;)

2010-12-13 @ 08:28:27
Postat av: Anna

sv: ja det gör jag;)

2010-12-13 @ 08:28:29
URL: http://annavolley.blogg.se/
Postat av: Sofia - Vinn ett Otto Schumacher pannband

SV: Ja verkligen. Men jag blir mest förvånad över hur folk orkar engagera sig i vad andra lägger pengar på :P

2010-12-13 @ 09:25:50
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: