Uteritt med Emma och Carro!

Asslatjejerna / 07 December, 2010 - 21:48 /

tjolahoppsan i galoppsan..

Idag när jag kom till stallet så hade Carro med sig en kompis som heter Emma.
Emma red Candy på lilla rundan menas Carro ledde henne. Det verkade ha gått super bra för henne och Candy.
Menas dom var ute och red  så borstade jag iordning Bruno och Lövvi. När Carro och Emma kom tillbaka så gjorde dom iordning Candy och gick ut med henne i hagen, jag hade redan sen tidigare bestämt att ja skulle rida barbacka och så fick det bli, fast Emma fick hoppa upp bakom mig och rida en bit, sen när vi kom till beteshagarna så hoppade hon av och började gå mot lilla rundas bakhåll, menas jag och carro fortsatte åt andra hållet i trav, sedan så svängde vi in i skogen mot lilla rundan, travade en bit och sedan galopperade vi (: lövvi var först och galopperade jätte fint och bra frammot, iaf fall som det såg ut, hoppas det kändes bra för dig carro!? men iaf så när vi kom ut ur skogen efter galoppen så var bruno sjukt taggad, studsade på stället och höll på, lilla älskade underbara damp häst♥
så ja skrittade lite menas carro travade och sedan galopperade lite till. Jag försökte skritta lungt och sakt med Emma som gick bredvid med det funkade inte så bra för bruno tyckte vi skulle springa fort, så han började studsa  på stället och sparka, sen fick han rycket och stack iväg i galopp och galopperade om staclars carro och lövvi, fick stopp på han längre fram men då studsade han bara på stället och va super taggad. Carro ville galoppera mera så ja gick åt sidan lite menas hon galopperade, bruno blev ännu mera taggad och börja så småning om att bocka stilla stående haha. men det gick bra, sen så kom det en plogmaskin så ja och carro red ner i diket och ställde oss en bit ut på åkern, men hästarna brydde sig inte ett skit om den. Sen så hoppade Emma upp bakom mig på bruno igen. Han blev som förut taggad ännu mera och stack iväg i trav, saktade av så snällt så när vi kom ikapp carro och lövvi. Men sen så svängde carro ner lövvi på en liten skogstig men jag emma och bruno fortsatte rakt fram, bruno började trava, ja satt och asgarva åt emma som studsa till himelen och tillbaka och satte hennes händer över mina så ja inte kunde stanna honnom, så han fortsatte rakt fram i full trav och kickningar. men tillslut så fick ja stopp på han och kunde nästan skritta normalt, Emma hoppade av och samtidigt så kom carro och lövvi ikapp oss, då äntligen så kunde bruno skritta normalt igen!
Sen satte vi på sadeln lite snabbt på bruno, red ut på stubb åkern och galopperade lite granna. Då minnsan kunde bruno sköta sig, stack bara 1 gång ;o otroligt.. haha älskade underbara häst ♥
och någon gång av ridturen så klantigt nog tappade jag min mobil -.-
haha blev ett långt inlägg idag men ja var bloggsugen (a)

Hade ingen ny bild på någon av hästarna så får bli en gammal höst bild på bruno.

/Sanna

Postat av: Michelle

Hej, jag har nu svarat på dina frågor i frågestunden! Tack för att du kommenterade, när Natascha har skrivit sina svar så kommenterar vi så att du kan läsa svaren! :)

http://ponnytokiga.blogg.se/2010/december/michelle-svarar.html#comment

Puss! ♥

2010-12-09 @ 08:28:49
URL: http://ponnytokiga.blogg.se/
Postat av: The best, Lajjnoww!:)

Söt bruno är :) Sanna du är med söt gumman!♥

2010-12-13 @ 21:43:42
URL: http://linaarvidzzon.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: