Vi gillar rodeo..

Asslatjejerna / 22 December, 2010 - 22:18 /

Hejsan hoppsan!

Idag åkte jag upp till stallet. Stallet var redan färdigmockat så det blev att ta in Bruno direkt från hagen. Gjorde iordning han, satt upp och red iväg. Eftersom jag var själv så visste jag inte vart jag skulle rida så det blev ett dressyrpass i deras gamla sommarhage.
Bruno var helt cp bokstavligt talat. Vägrade lyssna överhuvudtaget. Reste sig på bakbenen flera gånger.. Först lite fjuttigt men sen när ja blev arg på han så reste han sig ordentligt upp.. HJÄLP tänkte ja, men mer än så han jag inte tänka förens det var över. Sen fortsatte han så ett bra tag. Tillslut så slutade han med det och ställde sig på stället och vägrade gå.. tänkte vända hemmåt flera gånger men ikka sa nicke att han fick så då började han gå runt i en ring ist.. Men men tillslut så slutade han med det och skötte sig jätte bra! förutom att han biter tag i högertygeln hela tiden -.- men i slutet blev han ganska trött och började krångla igen..
Sen red jag tillbaka och gjorde iordning honnom. ställde in han i en box med käk och sedan hämtade jag in Candy. Borstade av och gjorde iordning henne. Red lite dressyr i hagen.. men då blev ja så sugen på att hoppa så då gjorde jag det istället och ja måste säga att den hästen är underbar! hoppar verkligen allt man styr på.
Sen så gjorde jag iordning henne och släppte ut henne i hagen igen. Samtidigt som ja släppte ut henne så tog jag med Arien in och borstade på henne lite. Hon verkligen njöt av att bli borstad sötnöten! Längtar tills vi får börja rida in henne ordentligt..!
Menmen sen kom mamma och hämtade mig. Då cyklade jag till ridskolan och mötte Carro♥
Kollade på hennes lektion och det såg jätte fint ut!

JULAFTON om 2 dagar ! :D jussteja fick en julklapp av Åsa och Jocke som skrämmade nog låg mitt på stallgolvet när ja kom in efter ridturen med Bruno. Längtar tills julafton så vi får veta vad det är i dom! Nyfiken som satan!


/Sanna

                    
foto: Carolina Willig
                                                           
JULBILD

Postat av: tove - dressyrblogg

sv: Tack ;) god jul till dig också!

2010-12-23 @ 14:11:27
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Joy

WEstern. och i western, pleasyre, western ridning, horsemanship och trail :).

2010-12-23 @ 19:19:44
URL: http://joyfylking.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: