2 avramlingar ;)

Asslatjejerna / 25 November, 2010 - 20:14 /

tjooooooo!

Vart i stallet sen 2 men kom hem för en timma sen typ. Idag var Julia med oss i stallet, och jag och pappa hämtade upp dom när vi åkte från Götene. När vi kom till stallet, och pappa släppt av oss så körde han fast, haha! Så Jocke kom ut och skottade fram honom :p Eftersom hästarna vi skulle rida (Candy, Lövvi, Bruno) skoddes och inte var färdiga började vi mocka lite granna. Och dom satte även på snösulor på hästarna, wiiiiii super! Så när vi sadlat och tränsat så hoppade vi upp och Lövvi kunde verkligen inte stå still haha! Vi gick till höger, för vi skulle rida min cykelrunda, men sen blåste det skitmycket så vi ville hellre rida i skogen, och vi vände. Lövvi blev såklart hysteriskt glad, men saktade besviket ner när hon märkte att vi inte skulle in på stallplanen. Aja, vi bestämde oss för att rida in på Ettan iallafall, och där inne i skogen var det jättemysigt! Är faktiskt inte så tråkigt nu med snön när man kan rida nästan vart som helst hihi :) Och vi lyckades faktiskt galoppera i något "djup" snö idag, utan större missöden för någån ;) Vi red rundan 2 gånger, innan jag ville rida hem, för annars skulle mina tår gått av! Fast Julia och Sanna ville fortsätta ett varv till. Så jag började trava hemmåt på Lövvi, och när vi var vid beteshagen, så skrittade vi och efter det så började Lövvi takta och drog upp huvudet.. Och jag undrade vad hon höll på med, och trodde det var grävmaskinen som jobbade framför oss. Men när jag vänderpå huvudet så kommer Bruno dundrande i full galopp! Och jag tvärvände Lövvi, så hon inte skulle få för sig att sparka eller hoppa frammåt. Och när Bruno aldrig sprang förbi, utan rakt mot oss så hoppade en liten chockad Lövvi ner i diket på 2 språng och jag dimpade ner i snön. Eftersom hon höll på med sina krumelurer så hamnade jag framför henne på marken men hon bara tvärstannade och väntade tills jag rest mig upp, innan hon tog ett stort skutt upp på vägen igen. Tur att jag höll kvar i tygeln. Annars hade det vart 2 hästar lösa, hihi. Men först fuderade jag lite på vart jag skulle, men antog sen att Bruno sprang hem, och Sanna kunde skadat sig, eftersom hon inte svarade på samtal. Så jag gick med Lövvi en bit, och satt sedan upp och travade iväg igen. Men jag mötte både Sanna och Julia nästan direkt, och dom var okej ;) Bruno hade typ sprungit in i skogen och dragit ner huvudet så Sanna tappat stigbygeln. Sen hade han gett ifrån sig några busiga bocksprång så Sanna nästan flög in i ett träd haha! Jag hoppade av och gick med dom, och sedan gjorde vi iordning hästarna och stallet, och ringde efter hemskjuts :) Och nu hamnade jag här ;)


/carolina


I'm lovin it!

Postat av: Louise

uscha då :/ krya på dig! :( jodå toppen här :p



händer då? :) kram

2010-11-25 @ 20:26:04
URL: http://chicalouise.blogg.se/
Postat av: Lisa!

SV: men ääääääh jag kan inte stava :( :( :(

2010-11-25 @ 20:31:37
URL: http://absolutrutger.blogg.se/
Postat av: Mimmi

åh tack söta du :D

2010-11-25 @ 22:42:04
URL: http://justblush.blogg.se/
Postat av: Mimmi

åh tack söta du :D

2010-11-25 @ 22:42:06
URL: http://justblush.blogg.se/
Postat av: sofia^^

tack det samma :P

jag gör inget förutom att läsa bloggar! sj?

2010-11-26 @ 08:12:19
URL: http://sofiamulle.blogg.se/
Postat av: sofia^^

SV: nej men jag hade två när jag var liten:()

Teddy och Tuffen!

2010-11-26 @ 14:52:12
URL: http://sofiamulle.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: