Mot stallet, med knapp frukost i magen..

Asslatjejerna / 21 November, 2010 - 17:40 /

tjänare.

Idag red jag och Sanna 4 hästar sammanlagt. Trodde vi skulle hinna mer, men det är så kallt, :s.
Jag kom till stallet 1.5 timmar före henne så jag mockade klart alla spiltor och sopade snyggt i gången. Busade också med Rassel i evigheter haha ♥. Men när hon kom hade jag redan börjat frysa så vi fyllde bara på vatten överallt, fixade lite för Bruno, Vilandra och Winston i lösdriftet, innan vi gick in och värmde oss i 10 minuter, typ. Sen tog jag in Lövvi och hon Vilandra. Hon skulle rida barbacka, men ikke jag ;) Vi skulle bara rida lilla rundan men när vi nästan var framme så började maskiner brumma i skogen, så vi vände, och red åt andra hållet. Eftersom vi bara drev runt och inte hittade någon vettig väg, så red vi hem och mös klart med hästarna
Sen började vi att ta ut skitig halm ifrån den stora boxen men det var jättetungt så vi orkade inte mer än typ en 3:dje del haha! Så vi tog inte Candy och Simson. Och eftersom det inte var meningen vi skulle rida så långt, så tog jag honom barbacka. vi red lite på asfaltvägen, som vi aldrig ridit förrut. (fast galopperade i skogen) Och sen vände jag men Sanna ville fortsätta. Så vi, till hästarnas protest, red olika vägar hem, och när jag var hemma i stallet igen, så kom mammsen, så jag fick dra. Utan att säga hejdå till Sanna, för hon var fortfarande ute haha!

/carolina



Foto: Carolina Willig

Sötaste Simson! ♥
Postat av: tove

sv: ja me det är klart att man inte har några krav på en 3-åring när man rider ut :)

alla är ju olika. jag tycker om att jobba hästarna ute ibland, då får man lite extra hjälp med bjudningen ;)

2010-11-22 @ 15:00:53
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: sandra Å

har ni egna hästar eller rider ni privat? kan in inte göra ett inlägg där ni skriver om och vart ni rider typ så att jag hänger med? :D har precis börjat läsa er blogg.

2011-01-17 @ 22:21:46
URL: http://helgesandras.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: